Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er iemand die weet wat een Zeeuwse trouwring is ?

Heb er 1 gezien dat persoon zij me dat het een zeeuwse trouwring was .Ik kan er niets over vinden

Toegevoegd na 2 uur:
Wist niet da vragen moeilijk was oeps . De ringen die ik gezien heb waren pas gekocht het waren opengewerkte
gouden ringen .Dus geen antieke ringen .

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er is inderdaad heel erg weinig over te vinden. De enige links die ik vind zijn van een juwelier, die er en passant vermelding van maakt in een stukje over 'streeksieraden'. Het zal dus ongetwijfeld bij de oorspronkelijke klederdracht gehoord hebben, zoals de bloedkoralen sieraden. Of echter de Zeeuwse trouwring ook een bloedkoraal bevatte, kan ik zo 123 niet terugvinden. Dan zou je wellicht aan zo iets moeten denken ? Jij hebt er één gezien, dus wellicht herken je er iets in ? In ieder geval zal het naar alle waarschijnlijkheid een erfstuk betreffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de catalogus van de Zeeuwse Bibliotheek is er een boek over Zeeuwse streeksieraden (zie onder). Je kunt het lenen of aanvragen via je eigen bibliotheek (als je lid bent).
Je kunt je vraag ook stellen aan de deskundigen van geschiedeniszeeland (zie andere link).
(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: