Zullen goede vragen/antwoorden op goeievragen.nl binnenkort compleet verdwijnen tussen onzin vragen/antwoorden?
Mijn verwachting is dat binnenkort alle serieuze vragen compleet verdwijen tussen de onzin vragen en antwoorden. Het huidige systeem zal falen. Het is ondoenlijk voor moderatoren om deze onzin vragen en antwoorden te filteren.
Mijn ervaring is dat op elke vraag binnen 5 minuten 5 antwoorden zijn. Dat zegt in mijn ogen iets over kwaliteit van het antwoord. Daar is nooit langer dan 5 minuten over nagedacht. Of de vraag is te simpel (google/wikipedia antwoord) of het antwoord is te simpel. Ik wordt niet gestraft voor een onzin antwoord/vraag of onterechte downvote/vote.
Zoals al eerder door mij aangegeven zijn er alternatieve systemen te bedenken door verbanden te programmeren. Wat als mijn antwoord bij status -3 (upvotes-downvotes) compleet verdwijnt? Wat als mijn downvote punten kost die ik pas terug krijg als anderen hetzelfde antwoord downvoten? Wat als ik pas punten krijg als mensen mij een goede vraag vinden stellen? Wat als mijn vraag bij status -3 (upvotes-downvotes) compleet verdwijnt. Het wegvoten van een vraag mij punten kost en punten oplevert als 3/4/5 anderen ook dezelfde vraag wegvoten?
Voorspellingen in het huidige systeem:
Waarschijnlijk krijg ik na het posten binnen 5 minuten 5 onzin reacties, 2 a 3 punten voor goede vraag en verdwijnt deze vraag na 30 minuten ergens achterin de lijst waarboven 100 nieuwe vragen staan (waarvan de helft in de categorie: “Hoe komt faeces uit de appendix” maar dan in plastisch taalgebruik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.