Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De Nederlandse Walter Cronkite?

Hebben we in Nederland ook zo'n figuur als Walter Cronkite? Een journalist en TV-persoonlijkheid die zo'n impact heeft gehad?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. Niet zo iemand, die elke dag weer, tientallen jaren lang bij je in de huiskamer zat.
Hij heeft zo ongeveer het begrip 'anchor man' uitgevonden. Hij was het geweten van Amerika.
Toen hij zich in 1968 sceptisch uitliet over de uitkomst van de oorlog in Vietnam verzuchtte president Johnson dan ook: 'Als ik Cronkite heb verloren, dan ben ik Middle America ook kwijt'.
Nee, dat kennen we hier niet.
(Lees meer...)
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

G.B.J. Hilterman. Op de radio.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Peter R. de Vries. Misdaadverslaggever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een mediageil reportertje. die zaken keer op keer verknald door zijn reportages direct uit te zenden in de hoop weer een prijsje te krijgen.
Nederland is natuurlijk veel kleiner dan Amerika, maar TV iconen hebben we hier ook (gehad)
Ik noem enkele legendarische namen die voor de jongere deelnemers hier misschien niet zoveel zeggen, maar bij de ouderen zeker geen onbekende zijn:
Theo Koomen
Jacques Chapel
Frits Tors
Ageeth Scherphuys
Koos Postema
Aad van den Heuvel
Ad Langebent
Philip Freriks
Willem Ruis
Henk Terlingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Philip Freriks is aardig op weg in zijn laatste maanden als nieuwslezer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat zo'n grote tv persoonlijkheid kennen in Nederland.
Walter Cronkite heeft overigens wel 'nederlandsche roots' . Cronkite komt van Krankheid , en is in de loop der jaren op een 'amerikaanse' wijze geschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding