Ik wil mijn roepnaam veranderen, kan ik dat doen?
Ja, niet officieel maar mijn roepnaam.
ik heet nu pim, en dat is een leuke naam ja, apart en stoer, maar het word gewoon heel erg vaak geassocieerd met een jongen. Ik vind dat helemaal niet leuk, vooral omdat ik zelf best meisjesachtig ben. mijn volledige naam is Pim Iris Maria (initialen ook P I M) en dan zou ik graag Iris genoemd willen worden, maar mijn officiele naam is dan nog pim, alleen mijn roepnaam is dan mijn 2e naam.
Ik twijfel alleen best wel, aangezien het een hele grote stap is, en je hele omgeving je natuurlijk bij mn 'nieuwe' naam moet gaan noemen.
(ps:ga nu ajb niet zeggen 'pim is leuk', heel lief, maar daar heb ik niks aan, aangezien ik toch niet zo wil genoemd blijven worden)
(ps2: dit is echt niet de eerste keer dat ik er aan denk, sinds ik op de basisschool wel er eens mee ben gepest (niet heel erg of zo) denk ik er al overna, maar heb ik er nog nooit iets mee gedaan)
(ps3: ik ben nu 16, ga na de zomer naar 5havo (examenjaar) en dat lijkt me misschien ook wel een geschikt moment, zo vlak voordat ik met mijn studie begin enzo)
Maar is het nou raar, of wel begrijpelijk? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.