Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie loopt het meeste risico op een overval? De geldwagen of de zakenman?

Wie loopt het meeste risico? de chaffeur van de geldwagen waar WAARDETRANSPORT op staat geschreven, of de zakenman die in zn korte broek in een Opel Astra met 100000 euro op zak onderweg is naar de bank?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ik zou zeggen de zakenman.
overvallers hebben een neus voor die gasten.
waardetransport is zo beveiligt tegenwoordig dat al zou je de koffer mee krijgen je er nog niets aan heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nou ik denk de zakenman,
want bij het geldtransport loop je meer kans in de smiezen te lopen, veel gevaarlijker dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zakenman, dat is namelijk het makkelijkste slachtoffer.

Overigens is dan weer de kans groter dat zijn laptop uit de kofferbak wordt geroofd terwijl hij met die 100.000 euro op zak de bank in loopt dan dat het geld wordt geroofd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk de zakenman, en als het gebeurd is het meestal
-direct of indirect- zijn eigen schuld.
Als de zakenman nooit melding maakt van het feit dat hij even naar de bank is, heeft daar ok niemand weet van.
Als hij dat dan ook nog iedere dag op een andere tijd en via een andere route doet, valt het ook niemand op.
De meeste mensen die dagelijks geld naar de bank brengen doen dat heel doorzichtig en steeds weer in hetzelfde ritme. Heb het in mijn eigen omgeving vaak genoeg gezien. Als dan ook het hele personeel van die gewoonte afweet is het zó (zonder bijbedoelingen) doorverteld aan mensen die daar wél bijbedoelingen mee hebben.
Ik wil maar zeggen dat je met weinig fantasie de kans op een overval onderweg tot een minimum kunt beperken.

Overigens worden de meeste overvallen onderweg gepleegd bij de afstortkluis van de bank wanneer mensen daar na sluitingstijd hun (dag)omzet gaan storten. Ze staan dan vaak al met het geld in hun hand en dan is het zó gepikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De zakenman loopt meer kans om wat kwijt te raken bij een overval omdat geldwagens uiterst streng beveiligd zijn. Maar die beveiliging zal een echt geldgeile boef flink bagetelliseren. Een zakenman schrijft meestal geen uitnodiging op zijn auto.
Geldwagens daarentegen laten overduidelijk zien dat dat die wagen geld bevat. Ze schrijven het zelfs op hun auto alsof ze willen zeggen "Hier boefjes, hier moet je wezen."

Hoewel ik geen cijfers ken neem ik aan dat een geldwagen meer kans maakt overvallen te worden dan een zakenman.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De chauffeur loopt weinig risico omdat zijn hele ritme ingesteld is op risico beperking. Ook is het geen eigen vermogen wat door de chauffeur wordt vervoert, dus minder binding.

De 'zakenman' is minder met veiligheid bezig en loopt daardoor een groter risico. Hij heeft minder training en ervaring in deze situatie en zal dus kwetsbaarder zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: