Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kent iemand argumenten voor dat gewone scholen beter zijn dan privéscholen?

Ik heb morgen een discussie voor Engels, maar ik weet nog steeds geen argumenten. Het onderwerp van mijn tegenstander is dat hij privéscholen beter vindt dan gewone scholen. Daar moet ik natuurlijk tegen in gaan.

Elk antwoord is een goed antwoord, dus als je wat denkt, zet het dan alsjeblieft hier op.
Elk antwoord zal mij helpen, mits het over dit onderwerp gaat.

Dus kort samengevat: tegenargument(en) dat privéscholen beter zijn dan gewone scholen, en elk antwoord keur ik goed.

Toegevoegd na 2 uur:
BEWERKING:

Kan ik niet bijvoorbeeld zeggen dat leerlingen op privé scholen wel meer aandacht krijgen, maar bij hun vervolgopleiding Universiteit/HBO niet meer ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Waar ben je aan begonnen? ;-)

Je zult het moeilijk krijgen om je opponent van het tegendeel te overtuigen. Privé-scholen zijn kwalitatief vaak beter, omdat er meer persoonlijke aandacht is voor leerlingen. Er wordt gewerkt in kleine groepen, en er is veel toezicht.

Er zijn best argumenten om er tegenin te gaan, maar die betreffen m.i. niet de kwaliteit. Je zou kunnen zeggen dat dit onderwijs elitair is, en dat alleen rijke ouders dit kunnen betalen. Ook sturen sommige ouders hun kinderen naar een privé-school, als ze per se willen dat er b.v. 2 jaar HAVO in één jaar moet worden gedaan. Als je vindt dat er dan nog maar weinig tijd is, voor een sociaal leven, zou je dat ook als argument kunnen gebruiken.

Succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Beter voor de sociale ontwikkeling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je leert omgaan met andere mensen.
Het is gezeliger met mensen om je heen.
En je doet leuke dingen met klas excursies en schoolreisjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klasgenoten leggen vaak uit op een andere manier dan de docent, en omdat ze dezelfde leeftijd hebben, snappen ze hoe je denkt. dat kan heel handig zijn als helemaal niets begrijpt van de uitleg van de docent!
+ als je ontzettend slim bent, maar je kan echt geen normaal gesprek voeren of je bent heel erg verlegen, is de kans wel kleiner dat je het echt gaat maken in de buisness.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees hier eens wat artikelen. Als je je een beetje in het onderwerp verdiept, is het een stuk makkelijker om erover te discussiëren. Je kunt uit de informatie die op de sites staan zelf de voors en tegens van particulier onderwijs destilleren. Weet je de voordelen, dan kun je die ook beter pareren morgen als je in debat gaat met je tegenstander:

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/31805/portret_priv_school

http://www.wauwel.nl/wordpress/archives/724
http://www.scholieren.com/werkstukken/36208
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing