Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut van RO filters?

Citaat: "Echt iets voor de derde wereld, in NL geheel overbodig."

Dit stond in een reactie onder een antwoord van mij. Maar wie kan mij dan uitleggen wat het nut van RO filters dan wel is. Aangezien er branches in Nederland zijn die hier al decennia lang dankbaar gebruik van maken. En dit in het geheel omdat het eindresultaat hiervan vriendelijker voor het milieu is dan welk alternatief dan ook...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik vermoed dat degene die dit schreef, bedoelde dat waterfilters van welke soort dan ook in NL geheel overbodig zijn.

Wij hebben namelijk superschoon drinkwater. Rond Utrecht komt er zelfs echt bronwater uit de kraan, hetzelfde dat in de supermarkt in flessen voor meer dan duizend keer de prijs wordt verkocht.

Niet filteren is trouwens nog beter voor het milieu. Filteren middels RO (omgekeerde osmose) kost namelijk energie en produceert dus CO2 en andere afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Reverse Osmose filter is in het geheel niet overbodig in NL. Overal waar je water wilt recyclen, of het nu in een wasstraat is, of in je aquarium is het een mooie uitvinding.
Op plaatsen in de wereld waar je geen goed drinkwater hebt, is het ding nog veel nuttiger.
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing