Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik woon redelijk dicht bij Borsele. Regelmatig zie ik grote tankers langs de centrale varen. Stel dat daar een ontploffing plaats vind. Rennen???

Tanker in brand, is stuurloos, raakt op drift en knalt bij de centrale op de oever. KAN DIT GEBEUREN...!!!

Toegevoegd na 26 minuten:
Misschien valt de stroom dan ook uit. gelukkig hebben ze zeewater genoeg maar of ze dan de pompen kunnen laten draaien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
716
Kimath
13 jaar geleden
redelijk grote fantasie, kans dat dit gebeurt is erg klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar eens kijken, dan zie je wat een joekels redelijk dicht in de buurt komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou naar Japan vluchten :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor de bouw van een kerncentrale in Nederland heeft men dergelijke risico,s afgewogen.
Zelfs het luchtverkeer in ogenschouw genomen heeft men weinig te vrezen.
Het zou een ander punt zijn als de centrale op een breukvlak, een vulkanisch gebied of gebieden zoals Japan,
Indonesie e.o. gebouwd zou zijn met die weersinvloeden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen gebeuren, maar verdiep je eens in hoe die centrale gebouwd is. Die muren zijn enorm dik. Als de buitenkant beschadigd raakt, is er nog steeds weinig aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zojuist bij het NOS Journaal zeiden ze dat de centrale van Borsele niet helemaal vliegtuig-proof is, maar dat het binnenste van de centrale niet aangetast zal worden als er een vliegtuig tegenaan vliegt.

Dus een ontploffing naast de centrale zal dan ook wel meevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding