Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laatste tijd hoor ik mijn wekker niet, of dan doe ik de wekker in mijn slaap uit ofzo. Hoe komt dat?

soms dan slaap ik maar ben ik in een situatie dat ik zie dat mijn wekker overgaat maar mijn droom gaat verder en in mijn droom droom ik dan dat ik bijv. gebeld wordt en mijn tel. uit doe , terwijl ik dus eigenlijk mijn wekker uit heb gedaan..

Heeeeel vreemd, probeer dat maar elke ochtend uit te leggen aan de docent op school. :\

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
17.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

zorg dat he wekker niet binnen hand bereik ligt. Leg hem ergens neer zodat je echt je bed uit moet komen om hem uit te zetten. Dan is de kans dat je niets meer hoeft uit te leggen aan een docent al stukken groter :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al een keer geprobeerd. ik had hem toen over laten gaan, hoofd onder de kussen en weer in slaap gevallen. En nu heb ik geen slaap :\
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus is het een bewuste keus :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet de wekker op mijn mobiel altijd en dan met de sluimerfunctie. Om de 5 minuten gaat die van mij af. en dan de mobiel ergens anders neerleggen.
Probeer eens een ander geluidje. Waarschijnlijk ben je "gewend"aan het geluid wat je nu hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het probleem. Ik kan op mijn telefoon meerdere wekkers zetten, dat is dus ook wat ik doe. Als ik om 8 uur op moet staan zet ik bijv een wekker op 7:50, op 7:55 en op 8:00. Je hebt dan minder kans dat je er doorheen slaapt, omdat je tegen de tijd dat de derde wekker gaat, al wat wakkerder bent door de eerste twee wekkers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekend maar 1 ding, jij krijgt niet genoeg nachtrust. Je lichaam protesteert, en doet er alle moeite aan om je verder te laten slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al is verteld, je hebt te weinig slaap. Als je uitgerust bent wordt je automatisch al sneller wakker. Wat je dan krijgt is dat je het geluid van je wekker in je droom gaat verwerken en vervolgens uit zet/snoozed in je slaap. Wat helpt is om te zorgen dat je elke dag een ander wekkergeluid gebruikt op je telefoon bijvoorbeeld. Minder kans dat je blijft slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt heel bekend.
3 wekkers was voor mij de oplossing:
twee om wakker te worden en eentje voor de zekerheid aan de andere kant van de kamer zodat je er echt uit moet om hem uit te zetten. (allemaal met snooze)

Nu een Wake-up-light en gsm met meerdere tijden ingesteld.

Toegevoegd na 31 seconden:
en dan nog ging het wel eens fout!?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze meer wekers, ik zet altijd voor de zekerheid mijn iPod wekker telefoon en gewone, maar ik slaap niet vaak diep en wordt altijd meteen van de eerste wakker maar ik ben bang dat er een niet afgaat.. ik heb wel eens mijn wekker in mijn slaap uitgezet, toen ik al 3 dagen om een uur of vier in slaap viel, dus slaap op tijd dat helpt echt!! ik weet niet hoe veel uur je nu slaapt? vraag zowiezo, als je die mogelijk hebt, of iemand je persoonlijk Wakker kan maken als je om een bepaalde Tijd je bed nog niet uit bent. ook een heeel irritant wekker geluidje kan helpen, dat je bang bent dat iemand het hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook wel eens, leg hem ergens anders neer zodat jij je bed uit moet en (ik doe het zelf ook) ik stelop mijn mobiel 6 wekker in en elk een andere gluidje en ik zet het op slumeren dat hij na elk 5 minuten afgaat, geloof me het werkt je wordt er wel knettergek van dus des te beter dan wordt je ook sneler wakker
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eerder naar bed te gaan, waardoor je automatisch wel voldoende rust zult krijgen en niet snel de neiging hebt om verder te slapen en of dromen. Omdat je dus nog verder droomt, zit je echt diep in je slaap en word de activiteit in dit geval de wekker meegesleurd in je dromen. Hier besef je dan niet echt of het de wekker is en heb je het vaak niet door, dit heb ik ook vaak gehad. Probeer in ieder geval goed uit te rusten en verander je toontje in radio, lekker hard, ook handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook last van, het komt waarschijnlijk doordat je te moe bent doordat je te laat ging slapen. wat bij mij helpt is je wekker in de hoek van je kamer zetten zodat je er echt uit moet als de wekker gaat. verder kun je een keer proberen de wekker NIET te zetten, ja echt, omdat je hersenen zo gewend zijn aan het geluid van de wekker, schrik je wakker wanneer je 's morgens eens GEEN wekker hoort.

Toegevoegd na 1 minuut:
en ook zelf proberen echt uit bed te komen, spreek jezelf streng toe, ook als je voelt dat je eigenlijk verder wilt slapen en de wekker uitduwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding