Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iets besteld, maar nog niet vervangen. Wat moet ik doen?

Wij hebben samen met mijn broer een mini laptop besteld van marktplaats. Wij hebben het bedrag naar zijn rekeningnummer overgemaakt maar na die tijd (een week geleden) heeft hij dus nog niets teruggemaild. Ik weet niet wat wij moeten doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
hij heeft laats gezegd, als ik thuis kom dan mail ik je die verzendbewijs. ik heb al 4 keer gemaild maar ik krijg niets in mijn mailbox van hem. hoe werkt het dan die marktplaats? waar heben we fout gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
689

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik denk dat diegene die zei dat hij het zou verkopen. Een grap heeft gemaakt en nu van jullie geld aan het genieten is. Ik zou nog een keer mailen. En anders denk ik dat jullie opgelicht zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
Je kan net zoals ze hieronder zeggen aangifte doen bij de politie en inderdaad ook melden bij marktplaats. ze kunnen misschien achterhalen wie het is. Ik hoop voor je dat die man op vakantie is en dat ie straks terug komt en alles regelt, succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt proberen aangifte te doen bij de politie, en het verhaal te melden bij Marktplaats.
Maar ik vrees dat jullie je geld kwijt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik als eerste altijd doe is zijn naam / email chekken als er een naam is vermeld in de mail, of email naam dan ga ik googlen, hyven, facebooken zodat ik wat meer over de persoon kan zien. Ook kijk ik in het telefoonboek of ik wat kan vinden of ik zeg dat ik het kon halen en Vraag wat het adres is en later meld ik dat het verstuur moet worden. Ook kun je dit bij marktplaats melden, staat de advertentie nog online? Kun je op kaart kijken en inzoomen danzie je de straat naam? Save is het nooit maar dan kun je het evt halen als ie niks laat horen. Ik heb het een keer niet gedaan met een boek en duurde paar weken voor ik het had dus mischien komt het nog hoop ik voor je er is niets zo vervelend als betalen voor iets wat je niet krijgt! Sucses
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het via paypal hebt overgemaakt, kun je het geld van paypal terugkrijgen. Als je het naar zijn persoonlijke rekening hebt overgemaakt, vrees ik dat je het niet meer terug zal zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat er geen telefoon nummer bij? En anders kan hij ook op vakantir zijn, maar dat Zal raar zijn x hoop dat t goed komt!x Sterre
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hier even kijken

http://www.marktplaatsoplichting.nl/

en niet meer zomaar geld overmaken naar een vreemde zijn prive rekening zonder dat je ook maar iets hebt ontvangen, dat is nogal een risico.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om 50 + euros gaat dan zou ik het gewoon ophalen bij iemand thuis en het geld contante afhandelen. Want werkt de laptop? zit er geen schade op? start hij wel op? er zijn zoveel dingen die je wilt weten voordat je je geld kwijt bent. Er zijn veel mini laptops te koop dus waarschijnlijk ook wel bij jou in de buurt.

Zoals bovenstaand al een x aantal keer aangegeven, aangifte bij de politie doen, niet dat ze zoveel doen hoor want van dit soort dingen krijgen ze er 100 per dag binnen. maar niet geschoten is altijd mis.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding