Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Trap jij in de reclames?

als jou beloofd word dat een bepaalt middeltje inzit geloof jij dat dan, en wat wat doe jij aan de hardnekkige callcenters.

http://www.youtube.com/watch?v=_40SdKTpCHM&feature=related

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
985

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind reclame leuk om af en toe naar te kijken, vooral om de Tell sell (als ik het goed schrijf?) moet ik altijd erg lachen: hoe eenvoudig en leuk je leven kan worden en hoe vol het onder je bed wordt!!
Het is fijn om op de hoogte te worden gebracht van nieuwe producten, maar klakkeloos kopen doe ik niet. Ik informeer eerst in mijn omgeving.
Als ik gebeld wordt door een callcenter val ik ze in de rede met een duidelijk :nee ( ik heb eens gehoord dat zij pas na 3 keer nee op horen te geven)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Als je daar intrapt moet je JEZELF denk ik achter je oren gaan krabben ;-)

met shampoo's heb ik het niet :

http://www.goeievraag.nl/vraag/maakt-shampoo-gebruikt.12137
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aan callcenters, jezelf opgeven bij 'bel me niet"scheelt echt een hoop. En mocht het onverhoopt gebeuren gelijk vragen van de lijst te schrappen. En nee, ik trap niet in wondermiddeltjes aangeprezen door reclames.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik probeer daar niet in te trappen
toch merk ik wel dat als ik in de supermarkt loop en een product zie waar de reclame lollig van is, ik toch even kijk of het in mijn handen pak.
maar meestal zet ik het weer terug als ik het eigenlijk niet nodig heb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een produkt heb gekocht n.a.v. een reclame-uiting (behalve dan aanbiedingen van de supermarkt, maar da's een ander verhaal).
Ik koop wel eens bewust iets NIET, omdat die reclame me de strot uithangt.

Van belletjes rond etenstijd heb ik gelukkig nooit last.
Dat is één van de voordelen van een geheim nummer.

Toegevoegd op 24-06-2009 00:41:38
...en bedankt voor de leuke link naar Brigitte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat iedereen zich in meer of mindere mate wel laat beinvloeden door reclame, anders is het onmogelijk te weten wat er zoal te koop is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof niet in reclames. Vertrouw het nooit zo erg. Als ik iets nodig heb, zoek ik zelf wel alle info op en aan de hand daarvan kan ik me dan orienteren en beslissingen nemen.
Callcenters heb ik geen last van. Ze bellen wel vaak, maar gooi gelijk de hoorn erop. Ik heb nergens om gevraagd, dus moeten ze me ook niet lastig vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik koop praktisch nooit iets naar aanleiding van een reclame. Zo gauw shampoos beginnen over kiwi-extracten en zo, dan begin ik toch echt te twijfelen aan de integriteit van de reclame (ook al is kiwi misschien wel heel goed).

Callcenters kun je vrij eenvoudig oplossen. Als iemand belt en zegt: Mag ik u één vraag stellen? zeg ik "Dat heb je dan bij dezen gedaan". In de verbazing die dan volgt, maar ik gebruik van de situatie en zeg: "Ik zou het op prijs stellen als u me nu van deze lijst verwijdert." Ik heb dit twee of drie keer zo moeten doen, en ben intussen al zes jaar callcenterloos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als een reclame belooft dat een bepaald middeltje in een product zit, is dat meestal ook zo. Bij echt objectieve leugens grijpt de Reclame Code Commissie namelijk in.

Waar ik echter niet in trap, is wat reclames suggereren over het *effect* van dat bepaalde middeltje. Of de suggestie dat een middeltje dat wel werkt alleen in dát product zou zitten. Leuk, die 'lipiden' in mijn dagcreme, maar 'lipiden' zijn gewoon vet, en dat zit ook in de uiercreme van het Kruidvat.

Wat betreft callcenters: ik heb een formulier ingevuld op infofilter.nl, en wordt bijna nooit meer gebeld. Toen ik nog wel eens gebeld werd, lette ik er altijd op te zeggen dat ik geen interesse had. Zeg je dat je geen tijd hebt, dan kom je namelijk gewoon op de terugbellijst terecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik mijn eigen producten of ga op advies van anderen af die ervaring hebben met een bepaald product. En telefoon? Ik neem niet op als er geen nummerherkenning wordt meegestuurd. Als het iemand is die mij echt wil spreken kan hij/zij de voicemail inspreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen trapt in reclames, zonder uitzondering, en sommigen trappen ook nog in die verhaaltjes van callcenters ook nog...

Ik neem geen telefoon op, als ik de beller niet kan terugbellen, dus ik heb ze nooit aan de lijn, want ze bellen altijd anoniem... Dus ik trap er nooit in...

:-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, ik geloof het nooit, maar af en toe blijkt het toch te kloppen:
Vorig jaar zag ik zo'n pineapple slicer bij de supermarkt, zou heel handig zijn.
Was niet duur, mijn insteek: Het zal wel niet werken, maar ik ga het proberen...
Tot mijn verbazing werkte het prima. Sindsdien eet ik veel vaker weer verse ananas, zag er vroeger altijd zo tegenop zo'n ding te slachten, is nu een eitje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof daar soms in maar meestal geloof ik er niet in. Maar soms is de reclame wel echt. Als je het dan koopt dan werkt het soms wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding