Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel: je bent boos om iets, maakt niet uit wat..

En zo boos dat het gewoon borrelt van binnen en je hoofd zit er barstensvol van...maar je moet wel gewoon je dagelijkse ding doen zoals bijv. werken en dan ook nog met je auto daar naar toe.. Hoe ga jij daar dan mee om?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gewoon de dingen doen die gedaan moeten worden... en daar de aandacht oprichten...
soms zal de aandacht dan weer teruggaan naar het 'voorval', dan weet ik dat ik er nog niet mee klaar ben... maar breng toch mijn aandacht weer terug naar dat wat er gedaan moet worden...
na verloop van de (werk)dag is meestal de 'urgentie' van het voorval verminderd en soms zelfs helemaal weg... maar het kan ook zijn dat er dan nog dingen uitgesproken moeten worden, of in mijzelf begrepen moeten worden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Rustige muziek opzetten.

Toegevoegd op 23-06-2009 09:50:53
Misschien deze lijst muziek aanschaffen?
http://www.goeievraag.nl/vraag/nummer-gelijk-relax-modus-schieten.12990
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot 1000 tellen en dan gaan met die banaan... Muziekje op en proberen aan iets anders te denken....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je auto 2 straten van je werk parkeren en met een ipod op even 10 minuten lopen. Daarbij even met een goede vriend bellen om je hart te luchten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik moet dan meteen denken aan een voorval in mijn jeugd...

Ik was tien jaar en mijn moeder was plotseling erg boos op mij, out of the blue... Ik vroeg toen aan mijn moeder waarom dat ze zo deed tegen mij... Toen antwoordde ze, ik ben boos, razend en ik kan me op niemand afreageren en ik doe dat op jou, omdat jij sterk bent en er tegen kunt... Jij bent de enige bij wie ik dat kan en daarom doe ik dat...
Dit is dubbel pijnlijk voor een tien-jarig knulletje, maar ik besloot dat dus never nooit niet naar mijn eigen kinderen of om het even wie te doen op die manier...
Dus ik deal ermee in mezelf en mijn methode is, zien wat er speelt en het vervolgens te laten, maar compromissen sluiten doe ik zelden... Ik onderneem actie daar waar nodig... En dat is rustgevend...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik schrijf het op.....dat werkt erg rustgevend en geeft bovendien een goed overzicht..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik probeer het te relativeren door te bedenken hoeveel erger het had kunnen zijn, ook voor dit soort #$@*&%situaties had mijn wijze oude opa een spreuk:
Kind, als dit de grootste ramp is die er vandaag gebeurt, dan valt het allemaal wel weer mee.....
In gedachten zíé ik hoe hij daarbij kijkt, en hoor ik zijn rustige, bedachtzame stem, en dan zakt het af, tot ik wél tijd heb om er verder aandacht aan te besteden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik moet dat meestal lichamelijk uiten. En dan bedoel ik niet mensen in elkaar slaan. Soms ga ik een stuk rennen. Soms vul ik een zak met zand om op in te slaan. Of ik ga mediteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan je ook even afreageren op iets waarbij het niet kwaad kan dat je je even afreageert (verscheur een oude laken, schop tegen een muur) of schreeuw het even lekker uit.

Ga in ieder geval niet autorijden tot je rustiger bent, want dan raak je nog meer opgefokt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding