Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heet wijncervelaat , wijncervelaat?

ik heb net een broodje wijncervelaat gegeten, ik heb op de verpakking gekeken, geen wijn te bekennen als ingredient...waarom heet het zo?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
12.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Naat, het is pure misleiding.
De consument denkt dat er wijn inzit maar de cervelaat heeft er zelfs niet naast gelegen!
In de link iemand die zich daar vreselijk over opwindt!
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mag dit dan zomaar? mag je dan ook op de verpakking van ongezonde kroketten zetten, met toegevoegde vitamine c? is toch misleidend...
AWM
15 jaar geleden
Een van mijn eerste vragen hier op GV ging over krabsalade zonder krab.
http://www.goeievraag.nl/vraag/fabrikant-krabsalade-verpakking-zetten-zelfs.5247 Ik voel dus met je mee :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha mooi
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Engeland hebben ze de hygiene squad die toeziet op wat er op de verpakking staat en wat er daadwerkelijk inzit, althans ze hadden die kennelijk in de jaren '70, zie: http://www.youtube.com/watch?v=Dy6uLfermPU
AWM
15 jaar geleden
Het is bij de beesten af.
In mijn pindakaas zit geen kaas, in mijn sandwichspread geen sandwich en in mijn boterham geen ham!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een borrelnootje zit toch ook geen borrel. Een lekker nootje voor bij de borrel.
Wijncervelaat: Lekkere cervelaatworst voor bij een glaasje wijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch was ik teleurgesteld dat er in kindercola geen kinderen zitten.

Andere antwoorden (4)

De Elzasser- of wijncervelaatworst iseen fijne cervelaat met een delicate smaak, oorspronkelijk afkomstig uit het Franse gedeelte van de Elzas.
Er zit geen wijn uit deze worst, maar komt uit een wijnstreek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet het ook niet en kan er niets over vinden vreemd genoeg, maar mijn gevoel zegt dat het bij uitstek geschikt is om te eten bij een glaasje wijn ? Zoals er ook geen koffie zit in koffiekoekjes en boterhammen in boterhamworst ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien omdat de kleur wat lijkt op rode wijn ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja ik eet wel eens bierworst, zit ook geen bier in maar misschien is het zo dat je koffiekoekjes bij de koffie eet en bierworst bij het bier, en jouw wijnworst bij de wijn eet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding