Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

agressief paard (3 jaar oud) lees beschrijving

3 jaar oud, niet zo een leuk verleden, heeft trauma in de rijbak door rijden vanaf 1,5 jaar!!! Is altijd verwent en kreeg altijd haar zin.

Ik verzorg deze pony sinds 3 weken. Als ik aankom, komt ze naar me toe kan haar pakken, poetsen heel erg braaf. In bak gericht trappen en slaan, stijgeren en bijten. Ook valt ze aan, in zin van op je af rennen en echt gwn doorrennen. Als je net met een schep vlak bij de poetsplaats staat kan je haar wel tegen houden maar in de bak niet. Totaal geen respect voor mensen en geen vertrouwen. Is met poetsen super lief. Wat kan ik hier aan doen? Hoe kan ik haar dit afleren. Het is echt een gevaarlijke situatie.
Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
930
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is denk ik ook wel een goede vraag voor www.bokt.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wou net zeggen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

pff das niet iets dat ja 1 2 3 opgelost gaat krijgen je zal bij dit beest rustig aan het vertrouwen moeten gaan winnen probeer te kijken of je bv poetsen en andere dingen die het fijn vind te combineren met de dingen die ze niet fijn vind je zult de patronen die er nu in zitten moeten doorbreken den vooral consequent moeten blijven probeer eens een keer of je haar in de bak kunt borstelen of als dat niet lukt in de buurt ervan en als dat lukt rustig aan iedere keer een stapje verder gaan probeer het vooral leu voor jullie te houden want met botte strijd zul je dit niet winnen denk ik
veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

ja, zo'n paard hebben wij ook op stal. een schát tijdens poetsen maar in de bak? ho maar.
ik zou naar iemand gaan die hier echt verstand van heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gwn rustig aan moet doen eerst een band opbouwen zorgen dat je hem meer zelfvertrouwen geeft en veel belonen elke keer als ie iets goed doet goed belonen niet meteen boos worden als ie iets niet goed doet en vooral blij kalm
Ik hoop dat je er wat aan hebt
( bij mij heeft het goed geholpen )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding