Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je ook wel eens moe van al die oude grapjes of opmerkingen?

Bijvoorbeeld:

Iemand heeft zich niet geschoren, en ja dan heb je stoppeltjes. Dan opmerkingen zoals:
- scheer apparaat kapot
- Je moet de volgende keer je scheer apparaat iets dichter bij je gezicht houden
- ruzie met je scheer apparaat
- salaris nog niet binnen? Hoezo? Anders had je wel een scheer apparaat gekocht.

Of je komt iets later op je werk dan normaal:
- He, goeiemiddaggggggggggg
- wekker kapot?

Heb je het kunnen vinden?
- ja, anders was ik hier niet geweest.

Wat heb je in je koffie?
Nu nog niets, maar melk en suiker zou wel lekker zijn.

Ken je nog meer voorbeelden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (17)

Ja. Als iemand op je werk komt, kort geknipt van de kapper:
"Zeg, heb je daar nou voor moeten betalen?"
Sic.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, die is wel leuk ;-)))
AWM
15 jaar geleden
Ja, ik vind 'm zo erg, dat ik het tegenwoordig ook zeg. Succes verzekerd.
al gesteld :

http://www.goeievraag.nl/vraag/vragen-mensen-ergens-aankomt-vinden.9415
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
KIJK de voorbeelden die gebruikt....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mmmmkay
ach mensen die het zeggen horen niet vaak niuewe grapjes of hebben geen mind of there own.
ik vind ze soms grappig, ligt aan mijn stemming.
en idd waarom heb je je dan niet geschoren, als het ongespast is waar je werkt wees dan blij dat ze je op een ''grappige'' manier willen vertellen dat je iets niet goed doet.

ik snap je wel hoor echt.
de riks is gevallen
ik lach niet als laatst dus ik snap de grap wel ect ect blabla
- hee stond de brug open. vind ik wel de ergste

;-)

Toegevoegd op 21-06-2009 01:21:47
of deze .

hee alles goed
nee ik had er 2 fout
pfffffffffffffff
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die laatste ga ik gebruiken die vind ik zeer geslaagd...
- is je echte haarkleur blond?
- wil je een pen of wil je de mijne vasthouden
- mag ik een versiertruc bij je toepassen

Toegevoegd op 21-06-2009 01:31:21
- mag ik nu een opmerking plaatsen
- ik trakteer voor iedereen .. wie betaald er?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Haha, nee kan er wel om lachen hoor..

-Gaat iemand om 5 voor 5 weg: "Vrije Middag?"
-Kom je te laat: " Ik ga vanmiddag vroeg weg want je moet nooit 2 keer te laat zijn"
Enz..

Heel flauw dat wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee hoor, ik blijf ze gewoon vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ach ja
op of van een ouwe fiets kan je het leren.
denk ik dan maar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, als je je afschuw kenbaar maakt over een bepaald tv-programma, zijn er altijd van die figuren die zeggen:
"Er zit toch een knop op!"
Zo fantasieloos, zo standaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hahahahah leuk ben je ..kansloos antwoord trouwens ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het voor zich spreekt als je gaat lopen roepen dat je een tv programma niet leuk vind dat je dat kan verwachten , heeft btw niets met een grap te maken hoor...
later zie ik staan dat jij MIJ veel plezier wens met Life and cooking?? why?? ik HAAT dat programma ..daarom kijk ik er ook niet naar en klaag ik er niet over..ik zet namelijk een andere zender op..tsja..zo doe je dat...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar als...
als je gezin nu uit 4 personen bestaat en de rest vindt het prachtig, dan kun je die knop niet gebruiken, dus ga je wat anders doen... krant lezen, achter de pc...
Maar dat geluid van die twee paljassen krijst door het hele huis heen... (zucht)
Of deze: Iemand is mestal aan de late kant op kantoor. Komt die een keertje vroeg is het: "Zeker in bed geplast?"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je bij de kapper geweest:
- wanneer maakt ie 't af?
- hard van de trap gevallen zie ik?

Bij te laat komen:
- zoooo, kon je het vinden??
- toeristische route genomen?
- lekker uitgeslapen?

Iemand lang niet gezien:
- zo, leef jij ook nog?

Ach, er zijn er teveel om op te noemen en ik vind het weinig origineel. Soms hoor je nog eens iets nieuws.. soms.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent naar de kapper geweest:
-Grasmaaier ongeluk? Wat erg voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn vaak van die opmerkingen die je er zo uitfloept. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er zelf ook schuldig aanmaak. Het is een manier om een opmerking of reactie te geven waarin je meteen laat merken dat je niet echt boos of gepikeerd bent, althans in mijn geval.
Als mijn dochter in het weekend opstaat zeg ik ook altijd goeiemiddag (hoewel, meestal ís het dan ook al middag).
En als mijn man voor zessen thuis is door de week kan ik het nooit laten om te vragen 'zo...wat ben jij vroeg ; ben je ontslagen ?'
De eerste keer zijn ze inderdaad vaak wel leuk, ik heb hier ook een paar hele leuke nieuwe gelezen, maar inderdaad krijgen ze wel erg snel een baard...ik zal er eens op gaan letten en wat originelers verzinnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het eens in de zoveel tijd is, vind ik het niet erg. Helaas heb ik een collega, die ELKE DAG dezelfde 'grappen' maakt. Dat is gewoon niet leuk meer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ik doe meestal of ik de oude grapjes voor het eerst hoor... Ik vind het zo sneu een ander te moeten teleurstellen dat ik de ander laat uitpraten en dat ik dan zal lachen, maar dan niet zo om het grapje, maar om het hele toneel inclusief XiniX...

Van de trap gevallen als iemand naar de kapper geweest is, is ook een leuke..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Amen. Eén keer is leuk, een tweede keer ook nog wel, maar als het je handelsmerk wordt, moet je oppassen, vooral als je er ook nog zo'n kop bij trekt van 'Jongens, wat ben ik leuk!'

Ik werk als bijbaantje op de markt en daar is dergelijke potsenbakkerij schering en inslag.
Wij verkopen bijvoorbeeld alles voor 1 euro. Vaak gehoord antwoord:
"Oh, doe mij alles dan maar."

Deze vind ik ook erg, voor als je gewoon effentjes met je handen in je zakken staat (is toch nie erg?):
"Ga je verhuizen?"
"Nee... Hoe zo?"
"Je hebt je handen al ingepakt!"

Maar ik maak mezelf er ook vaak schuldig aan.
Bijvoorbeeld als iemand voor vijf euro aan spullen heeft gekocht en met vijftig euro betaald, dan vraag ik:
"Wilt u ook geld terug?"

Ter zelfverdediging: die blijft leuk, omdat iedereen anders reageert, de meesten kunnen er wel om lachen, anderen snappen het niet en sommige worden zelfs agressief...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja en leef jij ook nog wordt dan door je moeder gezegd, zodat je de volgende keer nog minder zin hebt om langs te gaan.
andere oude mensen uitspraak: wat wou ik ook al weer zegge jokke niet? slaat nergens op toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik erger me af en toe blauw aan mensen die dan tegen mijn vriend zeggen:(hij is vrij gezet)en? wanneer komt de kleine? Of: hoeveel maanden nog?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding