Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de meest ideale manier om een fiets met een lekke achterband te dragen?

Ik liep net 4 kilometer met een vriend z'n fiets. Gedurende de wandeling hebben we wel tien manieren geprobeerd, en geen enkele werd beloond met comfortabele manier van tillen. Wat is nou een goede manier? Voorwiel op de grond en vasthouden aan de bagagedrager en het stuur is vreemd genoeg de vervelendste manier:

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op de plaats waar het gebeurde laten staan, natuurlijk wel op slot ;-) en naderhand de fiets met n auto op gaan halen. 4 km is wel erg ver en zwaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

aan het zadel en aan het stuur vastpakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een karretje pakken en onder het achterwiel zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt comfortabel zal het nooit zijn, een fiets dragen, maar je houdt het denk ik het langst vol (uitgaande van een herenfiets met een stang), door de stang op je schouder te leggen en met je handen frame en stuur (voorvork) vast te houden. Je ziet dit ook bij wedstrijden veldrijden, maar dat zijn natuurlijk wel superlichte fietsen. Ook kun je met beide handen het stuur (zo dicht mogelijk bij de stuurstang) vasthouden en het voorwiel een klein beetje optillen, maar echt comfortabel loopt dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelbinders over je schouders leggen :) zodat de achterkant omhoog veert ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je er niet op gaat zitten kun je het achterwiel toch gewoon over de grond laten rollen? En ernaast lopen en de fiets duwen? Volgens mij had je hem helemaal niet hoeven dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing