Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet een goede spreuk om mijn collega de mond te snoeren?

Hij kan alleen maar opmerkingen en grapjes maken om iemand onderuit te halen of belachelijk te maken maar heeft wel een bord waar hij steeds een andere "wijze"spreuk op zet in zn kantoor hangen.

Wat veel antwoorden! Fantastisch en alvast bedankt! Ik zit in niveau 1 en mag helaas nog geen punten geven....sorry!
In de auto opweg naar huis bedacht ik deze:

Door te kleineren word je zelf echt niet groter!

Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die zo'n "spreuk" nog wel wat kunnen aanscherpen... ;-)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hoewel ik het eigenlijk volledig eens ben met Rotaluclac kan ik mijzelf er vaak niet toe zetten en verval ik uiteindelijk (als ik er schoon genoeg van heb) in zeer persoonlijke en pijnlijke (pseudo) psycholigische analyse van hem/haar.

Vaak heb ik dan de tijd gehad om iemands persoonlijkheid te observeren.

Ik zou dan echt vuile aannames maken over iemands opvoeding en hem/haar echt proberen te pakken op zijn eigen meest intieme kwetsbaarheden. Grote kans dat zijn/haar gedrag voort komt uit compenseren van zijn/haar eigen vervelende ervaringen (tijdens zijn opvoeding of zo).

Daarom zou ik (als ik denk dat zoiets van toepassing is op hem/haar) iets zeggen als (waar collega's bij zijn uiteraard):

- Dat hij/zij waarschijnlijk te weinig aandacht van zijn ouders heeft gehad.
- Dat door de daaruit volgende onzekerheid en gevoelens van leegte hij probeert te compenseren door de aandacht naar zich toe te trekken en probeert boven iemand te willen staan door mensen te kleineren. Maar dat hij/zij uiteindelijk iedere keer weer met een leeg gevoel achterblijft omdat niemand vrienden met hem/haar wil zijn.
- etc.
- etc.

It ain't pretty, I know... maar vaak is het aardig effectief, omdat je zo iemand in het diepste van zijn/haar ziel weet te treffen.

(Uch wat klinkt dat evil)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Goewe ouwe: wat je zegt ben je zelf (eventueel nog 'lekker puh' erachteraan).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand te schande maken is een grotere schande dan het zelf te moeten lijden...

Laat je collega daar maar eens over nadenken dan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat jij over mij zegt; zegt meer over jou, dan over mij...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat moet je niet willen proberen.

Als je hem met een opmerking de mond wilt snoeren, laat je je verleiden tot het meespelen van *zijn* spelletje. Een spelletje waar hij dol op is, waar hij jarenlang op heeft geoefend, en waar hij dus beregoed in is. Dat ga je altijd verliezen. Niet doen dus.

Doe iets waar je zelf goed in bent. Ben jij goed in het open en serieus bespreken van dingen? Zeg hem dan dat je moe wordt van zijn flauwe opmerkingen. Blijf bij jezelf - zeg en doe alleen dingen waar je zelf achter staat.

Herhaal je opmerkingen, ook in het bijzijn van anderen. Als je dat vanuit jezelf doet, sta je vanzelf sterk, en zullen de andere collega's jouw houding overnemen. Zo wordt die ene collega automatisch steeds zwakker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee monologen maken nog geen dialoog.

Toegevoegd op 18-06-2009 15:03:49
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als jij weg bent!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon afspreken met een aantal collega's om hem een flink te grazen te nemen (en dan bedoel ik niet op de parkeerplaats na werktijd).

Vraag anders een waarom hij die wijze spreuken heeft hangen als hij er zelf niet eens in gelooft? Ik denk aan "You're not praying what you're preaching"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een spreuk voor jou:

Als je iemand bejegent zoals hij is wordt hij erger, maar als je hem bejegent zoals hij zou moeten zijn, gaat hij over tot nadenken.

Dus 'pak hem niet terug' met zijn eigen middelen, maar zet andere middelen in. Hiervoor sluit ik me graag aan bij het antwoord van Rotaluclac.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb uw naaste lief als uzelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je zoveel tijd hebt voor die onzin, kun je het nooit druk hebben. (en dan bij voorkeur op het moment dat er een manager langs loopt)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hang, op een moment dat hij er niet is, een spreuk ernaast waar hij over na moet denken, bijvoorbeeld:

Respect krijgen van anderen,
begint met respect tonen aan anderen.

Gegarandeerd dat hij in ieder geval gaat nadenken
over zijn gedrag en hopelijk verandert er iets ten
positieve voor jou. Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O,daar ben ik makkelijk in, wie dat bij mij doet krijgt meteen lik- op- stuk in de trant van: Je hebt thuis zeker niks te vertellen of: Je hebt de hersenen van een amoebe,dus je kan er niks aan doen.
Als spreuk den ik aan : Wat gij niet wilt dat u geschiedt,doe dat ook een ander niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
meisjes plagen, is kusjes vragen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik word iedere dag een beetje droever want onze samenwerking gaat steeds stroever.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Praten is zilver en zwijgen is goud.

Of terwijl houdt die klep dicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je ziel stinkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schelden doet geen pijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bezoekers brengen altijd geluk, hetzij komend, hetzij gaand...

Je kunt je collega´s niet uitkiezen, maar ik zou hem helemaal links laten liggen en desnoods liet ik mijn haar blonderen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als 'ie voorover moet bukken om iets op te pakken bijvoorbeeld: 'Buig niet te ver voorover, anders vallen je laatste hersencellen er ook nog uit!'

'Niemand houdt van jou, zelfs Jezus niet!'

'Jij kan (in ieder geval) geen aids krijgen, want je hebt helemaal geen vrienden!'

'Volgens mij zijn we op het strand, want er kwam net een enorme kwal voorbij!'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing