Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben al 5 jaar vegetarisch. Maar omdat ik redelijk vaak ziek ben moet ik weer vlees gaan eten van mijn moeder. DIT WIL IK NIET Wat moet ik doen?

Ik ben tijdelijk in hongerstaking. ('s avonds)

Ik weet dat dit dom is...
Maar ik ga geen vlees eten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom eet je geen vlees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 's avonds in hongerstaking omdat mijn moeder nu vlees door het eten doet.
Ik weet dat dit dom is maar ik ga GEEN VLEES ETEN!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik het zielig vindt voor de dieren.
Ik at eerst biologisch vlees, maar nu helemaal niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de groenten die je eet, moeten ook dood gemaakt worden, zodat jij het kunt gaan eten. Dit is ook een leven wat wordt genomen. Waarom is het leven van planten, bomen en groenten minder belangrijk dan het leven van dieren en mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de groenten moeten ook dood gemaakt worden zodat jij het kunt eten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Je hebt toch ook vegetarisch vlees, groenten burger en vegetarisch gehakt enzo. Is wel wat duurder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werken ijzertabletten niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn toch ook vlees vervangers?

En misschien eet je gewoon te weinig groente en fruit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het toch maar moet doen, het is beter voor je zelf !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De albert heijn heeft hele goeie vleesvervangers! En ik geloof echt niet dat je ziek word door gebrek aan vlees, let wel op je vitamine b12 en je ijzer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vleesvervangers alleen zijn geen goede vervanging. Bovendien ook heel duur! Als je echt vegetarisch wilt eten is het belangrijk dat je je hele eetpatroon omgooit. De combinatie bonen en granen is een goede vervanging. Behalve rijst zijn er nog veel meer lekkere dingen. Ik raad je aan om een goed boek te zoeken over vegetarisch eten en dat toe te passen. Vitamine b12 en ijzer zijn ook belangrijk dus daar zou je tabletten van kunnen slikken al wordt de werking van vitamine tabletten wel betwijfeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is vis geen goeie optie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maloutjee, Jeee - haha, dit os leuk! Maar vraag het gewoon aan je veiendinnetjee :). Hongerstaking zou ik zeggen ;€. Ik smokkel wel wAt voor je mee drol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben trots op je. Je moeder kan je niet verplichten of je vegetarisch bent of niet! Gewoon lekker geen vlees eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bloemen die we kopen om ons huis op te fleuren, zijn ook allemaal stervenden. We moeten ze afsnijden om ze in ons huis te kunnen zetten.
Zo ook de groenten die we eten moeten we ontnemen van het leven welke ze hadden om te kunnen eten. Het papier welke we maken van de bomen die daarvoor omgehakt worden. Of het hout welke nodig is om te verbranden en ons warm te houden. Allemaal ook levende organismen welke we doodmaken.
Nog niet gesproken van de vliegen omdat ze ons storen en ons irriteren.

Alles is een onderdeel van het ecologisch systeem. Dieren eten dieren en planten. De mensen net zo.
Een vos eet kippen, de kip eet wormen en zaad. Allemaal leven welke ontnomen worden. Het hoort bij de natuur.

Ik vindt het leven van planten net zo belangrijk als het leven van dieren. Als ik het eten opeet, dan dank ik het voorheen levende organisme voor het leven wat hij voor mij heeft gegeven. En zodat ik zelf in leven kan blijven. Zowel de groenten als het vlees. Hiernaast geloof ik niet in het niets na de dood. Maar ik geloof in de reincarnatie. Hierdoor gaat niet het dier of groente door, alleen het stoffelijke omhulsel. De ziel gaat door en neemt een andere en nieuwe vorm aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met vegetarisch eten kun je wat makkelijker tekorten oplopen dan met een dieet met vlees. Maar als je op de juiste manier voedingsmiddelen combineert en wel eieren, zuivel en kaas eet hoeft dat niet. Sterker, je kunt met een vleesbevattend dieet ontzettend ongezond eten en vegetarisch zeer gezond en omgekeerd.

Mijn dochter verdomde het op haar twaalfde ook om vlees te eten en dat heeft ze tot haar twintigste volgehouden. Ik heb daar nooit een probleem van gemaakt en jarenlang met haar meegedaan, vooral omdat ik geen zin had om meerdere gerechten te koken.

Het beste kun je toch gaan onderhandelen en argumenten voor en tegen op een rijtje te zetten. Niets is zo ongezond om van de maaltijden een strijd te maken, of er nu vegetarisch eten op tafel staat of vees. Als jij duidelijk kunt maken hoe je gezond vegetarisch kunt eten ben je misschien een stap verder. Het kan verstandig zijn om aan te vullen vitamine B-complex of een multivitamine om eventuele tekorten op te vangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: