Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou ik moeten weten aan algemene kennis van de geschiedenis?

"Vroeger" vond ik geschiedenis niets aan. Volgens mij ben ik alles vergeten. Nu vind ik dit eigenlijk best wel zonde, hoewel ik nog steeds niet super geinteresseerd ben in geschiedenis. Ik vind wel dat ik er meer vanaf moeten weten voor mijn algemene kennis.
Wat zou een gemiddeld mens moeten weten van de geschiedenis?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

- Aanleiding van WOII.
- Wie is Willem van Oranje?
- Welke gevolgen had de Franse bezetting (Napoleon) op ons land?
- VOC

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en het is natuurlijk ook leuk om te weten dat er een Nederlander koning van Engeland is geweest. Willem III. Een paar jaar maar helaas.

Verder raad ik aan om nog wat over Nederlandse wetenschappers te lezen.
Zoals Huygens, van Leeuwenhoek e.d.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op wereldniveau zou je meer kunnen lezen of kolonisaties en dekolonisaties. Vooral de strijd tussen communistisch China en kapitalistisch Amerika om de kolonies die niet meer bestuurd werden door Europese landen na de Tweede Wereldoorlog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Deze 10 onderwerpen worden er behandeld op school:

- de tijd van jagers en boeren
- * de tijd van Grieken en Romeinen
- de tijd van monniken er ridders
- * de tijd van steden en staten
- * de tijd van ontdekkers en hervormers
- de tijd van regenten en vorsten
- de tijd van pruiken en revoluties
- * de tijd van burgers en stoommachines
- * de tijd van wereldoorlogen
- de tijd van televisie en computer

Waar een * voor staat is belangrijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op een leuke en snelle manier je kennis van de geschiedenis wil opvijzelen raad ik je aan om het boek "Wat is er in hemelsnaam gebeurd?" te lezen (zie link).
Dit boek vertelt de hele geschiedenis van onze planeet van begin tot eind op een erg leuke en makkelijke manier. Ik heb het boek zelf nu een paar maanden en lees ook niet dagelijks daarin, maar ik ben erg te spreken over de manier van schrijven en de onderwerpen die behandeld worden zijn heel divers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zou je de "canon van de Nederlandse geschiedenis"eens op moeten zoeken, Dat zijn volgens de geleerden de belangrijkste punten uit onze geschiedenis.(En als je het leuk vindt, er is ook een spel van gemaakt
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: