Wat is het nut van trefwoorden ?
Het valt mij bij heel veel vragen op dat er OF geen trefwoorden zijn ingevuld, alleen een categorie aangegeven, OF er staan trefwoorden die werkelijk slaan als K*t op Dirk.
Zo kom ik regelmatig vragen tegen waarin het hulpwerkwoord is opgegeven als trefwoord (denk doe maak zijn vind zoek heb wil)
Maar ook merk ik dat de zoekfunctie bij het geven van suggesties voor een nieuwe vraag voltooid deelwoorden opneemt, al dan niet als bijvoeglijk naamwoord. Waardoor er totaal geen verband is tussen 'hoeveel werken schreef shakespeare 'en 'werk jij je wel eens over de schreef' om maar een willekeurige te noemen.
En aangezien we geen uitgebreide zoekfunctie hebben die kan zoeken op meerdere trefwoorden, vraag ik me een beetje af wat het nut van trefwoorden is, behalve dat ze soms Zo nergens op kunnen slaan dat ze als verschijnsel an sich weer erg vermakelijk kunnen zijn.
Dienen ze een zoekfunctie ? Zie ik die dan over het hoofd, of moet die nog komen ? Of is het iets dat in de praktijk niet helemaal uitpakt zoals oorspronkelijk bedoeld ?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.