Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word het nieuws alleen maar minder interessant?

Ik heb het idee dat ''vroeger'' het nieuws veel boeiender was dan tegenwoordig, of ligt het eraan wat je interesse is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
703

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja... Het wordt veel te veel in scene gezet, veel te veel gemodereerd...

Vroeger was het nieuws veel boeiender inderdaad... Het is net een gesofisticeerde boeket bloemen, vroeger was het een bijeengeraapte ruiker...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nou het ligt niet aan jou. Ik vint het zelf ook hoor, ik word er gek van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt ook aan je eigen ervaring. Je hebt al meer meegemaakt sinds vroeger, waardoor je minder verbaasd wordt door de gebeurtenissen van tegenwoordig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de tijd, waarin het nieuws word gepresenteerd hetzelfde is gebleven. En de hoeveelheid nieuws steeds meer en meer toe neemt. Lijkt het alsof nieuws steeds minder interessant is. Je moet tegenwoordig bijna verstand hebben van hoe je een heel verhaal in 3 zinnen kan samenvatten om het nieuws te begrijpen...

Daarnaast kan het ook liggen aan wat je wel, of niet interessant vind...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vroeger was je jonger en minder ervaren. Alles was nieuw. En wat nieuw is, is interessant.

Nu heb je een aantal dingen al eens gezien. Het nieuwe is eraf. Daardoor vind je het nieuws nu minder interessant dan vroeger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een kwestie van gewenning denk ik.

Wat je nu op 1 dag aan nieuws krijgt, kreeg men 100 jaar geleden nog niet in een mensenleven te horen (lichtelijk overdreven misschien).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft denk ik te maken met de tijd van het jaar. Het is bijna zomer en om een of andere reden gebeuren er vrij weinig interessante dingen in de zomer. Komkommertijd wordt het ook wel genoemd. Maar het nieuws is even interessant als het altijd was. De politiek is nog even turbulent vooral het economische nieuws is interessant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neen, het nieuws blijft wat het is : facts and figures. Wat verandert is de verloedering en de denivellering van de nieuwsgaring. Voorbeeld : een poezenkiller in miami komt op de voorpagina, gordon ramsey op voorpagina wegens berisping door australische premier. Zijn dit zaken waarvoor je een krant zou kopen? Neen, dit is roddelpers, boulevard press, gossip ,people press van de mediagiganten Murdoch en ander vakbroeders als Van Thillo (belgischzoon van een rijke bankiersfamilie)die nu nederlands kranten opkoopt en ze allemaal probeert tot één grote eenheidsworst kneedt : veel foto's , een beetje naakt ,veel voetbal, veel sensatie, abnormale dingen uitvergroten en met koppen de aandacht trekken die de inhoud verdoezelen. Droevige trend.want de ernstige pers heeft niet genoeg oplage om verder te investeren in jonge journalisten met idealisme en beroepskennis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet hoe het "vroeger" was zo lang leef ik nog niet.. Op zich vind ik het nieuw nog wel interessant, hoewel ze soms voor de zoveelste keer een verkeerde uitspraak van iemand laten zien, of voor de zoveelste keer het hebben over dat verdwenen vliegtuig, terwijl er dan niks nieuws mee gebeurt is(oké nu weer wel door die gevonden mensen) maar er komen soms ook onzinnige dingen in het nieuws. Dat Jan en Yolanthe uit elkaar gingen werd bijvoorbeeld in het gewone nieuws verteld(iig het Jeugdjournaal NOS-journaal weet ik niet zeker, maar ook het rtl nieuws deed daaraan mee). Zulk soort dingen zijn showbizz nieuwtjes en die zijn niet interessant genoeg voor in het gewone nieuws, daar hebben we showbizz programma's voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt eraan dat we nu meer gewend zijn. Ik weet niet hoe ver vroeger jij bedoelt en hoe boeiend dat was (niet mijn tijd), maar ik begrijp best dat een moord, aanslag, kidnap, ongeluk toen veel zeldzamer/boeiender/nieuwer was dan nu. Nu zijn we zoveel gewend omdat we ook op internet de raarste dingen tegenkomen. Na een tijdje is het niet meer boeiend dat een man met zijn tanden een vrachtwagen voort kan trekken bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding