Wie ziet er ook 'pixels' in een effen gekleurd vlak?
Ik heb het constant, vooral 's nachts zie ik miljoenen miniscuul kleine gekleurde pixels (groen, rood, blauw en wit) in m'n zicht, beetje gelijk een oude kleurenTV van heel dichtbij maar dan veel chaotischer door mekaar lopend... Soms frustrerend omdat ik 's nachts in de niet goed kan zien of iets stil staat of beweegt. Wanneer ik overdag naar een wit blad, muur of helder blauwe hemel kijk, zie ik de levende pixels ook maar dan vooral in zwart wit met geel tussen. Kom ik uit de douche of bad, zie ik soms een tiental rondzwevende bolletjes op m'n netvlies. Ze zien eruit als sterretjes van 1 mm doorsnee, met een fel blitsgroen laagje rond. Rondom alle levende organismen zie ik een laagje in een lichte varierende kleur, vooral indien ze zich bevinden voor een heldere legale achtergrond. Voor de (ex)-junks of antidrugspromoters onder ons : Ik heb niets gebruikt om dit hier neer te schrijven. Dit heb ik al als sind m'n eerste bewustzijn als kind en heb er mee leren leven. Volgens m'n huiarts komt het door de lichtinval op m'n netvlies, dit bestaat uit miljoenen kleine kegeltjes. Was een hele geruststelling. Het heeft geen rechtstreekse invloed op m'n dagelijks functioneren, maar het biedt me wel elke dag opnieuw genoeg entertainment als ik ergens zit te wachten of niet direct in slaap geraak...
Wil graag weten of er nog iemand is die dit heeft?
Toegevoegd na 19 minuten:
achter de bekende 'vallende kronkeltjes / haartjes' zie ik miljoenen gekleurde pixeltjes op m'n netvlies....
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.