Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de hooft stad van europa ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (10)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou zeggen Muiden, hij heeft 40 jaar in het Muiderslot gewoond.
15 jaar geleden
Europa heeft geen echte hoofdstad omdat Europa niet één staat is. Na de tweede wereld oorlog ontstond er in Europa behoefte aan meer samenwerking en is de Europesche Unie opgericht. Die wordt steeds belangrijker en wetten en regels die daar worden gemaakt zullen steeds vaker ook van invloed zijn op een lidmaat van de Unie, zoals Nederland. Het hoofdkwartier van de Europesche Unie zit in Brussel, dus ik zou er zelf geen problemen mee hebben om "Brussel" als antwoord te geven. Officieel is Brussel de hoofdstad van België.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je bedoelt hoofdstad is het antwoord: Europa heeft geen hoofdstad. De Europese Unie heeft ook geen officiële hoofdstad, al wordt Brussel wel als zodanig beschouwd omdat daar de Europese instellingen zijn gehuisvest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Europa heeft er nog geen, maar wel aardig om eens te bedenken wat een goede hoofdstad zou zijn.

Elk jaar wordt er wel een culturele hoofdstad gekozen, maar dat is geen echte hoofdstad (zie link).

Ik ga denken over een goede hoofdstad en tik deze straks bij.

Toegevoegd op 07-06-2009 15:54:30
Ik ben eruit; het moet Istanboel worden!

Toegevoegd op 07-06-2009 15:57:05
Omdat:
- het een van de grootste steden is in Europa
- omdat het ontzettend multi-cultureel is
- vanwege de rijke geschiedenis als hoofdstad
- vanwege de strategische ligging
- omdat het een mooi gebaar is naar de wereld
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Europa is een werelddeel. Werelddelen hebben geen hoofdstad. Er is ook geen hoofdstad van Azië, van Afrika, van Noord-Amerika, van Zuid-Amerika, van Antarctica of van Oceanië.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die is er niet dus ik kies er gewoon drie :) Brussel, Luxemburg en Straatsburg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Europa heeft niet een hoofdstad maar vele hoofdsteden. Dat is het mooie van Europa elk land heeft zijn eigen hoofdstad met een eigen karakter. De grachten van Amsterdam de cultuur van Parijs, de pracht van Praag, de historie van Rome en Athene et cetera. Het politieke hart van Europa ligt in Brussel (en een beetje in Straatsburg)maar het is niet de hoofdstad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Almere. Een Europese hoofdstad moet een stad zijn die niet veel langer bestaat dan het verenigde Europa zelf, omdat er anders gevoelige historische betekenissen aan kunnen kleven. Het verenigde Europa is in zekere zin een schepping zoals Almere dat is, een experiment voor de toekomst. Ze zijn samen opgegroeid. Er zijn bakken met geld van Brussel naar Almere gegaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de Europese unie is het Brussel maar voor Europa zelf is er geen hoofdstad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën: