Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het 'verantwoord' als je iemand 30/40 min. kieteld bij iemand die er helemaal niet tegen kan?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik moet zeggen ik word zelf wel vaker gekieteld als ik iets uithaal (grap ofzo) vriend doet dat altijd XD
En ik kan er zelf slecht tegen.
Maar je ziet wel vaker op YouTube dat mensen in Amerika vast worden gebonden aan een bed en dan 30 min. gekieteld worden.
Het loopt eigenlijk altijd goed af.
Wil iemand hier wat bij toelichten ?
Graag!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verantwoord is het niet, maar niet bijzonder gevaarlijk.

Iets als "de kieteldood" bestaat niet, maar staat wel bekend als martelmethode. Ik kan me voorstellen dat dit is omdat het na verloop van tijd niet prettig meer is voor degene die het moet ondergaan.

De reactie van de persoon in kwestie kan heel hevig zijn, waardoor het hart snel gaat kloppen, lichaamsdelen hevig gaan bewegen, enz. Dat staat gelijk aan een inspannende sport. Iemand die niet afgetraind is kan wel schade oplopen aan een overdosis inspanning. Stel je maar eens voor dat je op een loopband gaat staan, en die op zo'n 15 km./h laat lopen. Afhankelijk van je conditie kan dit een goeie training zijn, maar na verloop van tijd ben je uitgeput. Dan kun je beter stoppen, om schade aan je lijf te voorkomen.

Zo ook met kietelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, vind ik niet. Een minuutje okee, maar dan moet het heel snel ophouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha het geeft geen schadelijke gevolgen maar degene die gekieteld wordt zal je na een kwartier niet zo aardig meer vinden :P Maar kijk wel uit dat de gekietelde niet door luchtgebrek stikt :P dus eventjes 30 sec. pauze is geen zonde hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het gevaarlijk is voor de gezondheid weet ik niet, maar ik vind het ethisch niet erg verantwoord.
Als je stopt met kietelen heb je dan volgens mij ook wel ruzie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is met recht de kieteldood geven zou je zeggen, maar ik denk dat het gevoel van de gekietelde persoon op een gegeven moment doodslaat?
je kan moeilijk 40 min in krampen en ademnood op de vloer liggen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kans is mogelijk dat iemand zo schrikt/ niet tegen kan dat hij er iets van krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is mishandeling als die mensen niet zelf aangegeven hebben dat ze dat willen. Het zou natuurlijk kunnen dat het deel uitmaakt van een SM-spelletje, maar als iemand mij voor de grap zo lang zou kietelen zou ik helemaal hysterisch worden denk ik, en sta ik niet in voor mezelf.

Ik zou zeker aangifte doen als dit tegen mijn wil zou gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan het wel als je iemand zolang kietelt. Dan lacht hij/zij zo hard dat hij stikt en dan kan je doodgaan.

P.S. als je weet dat ieman dje gaat kietelen niet drinken dan plas je in je broek(Dat is echt waar) heb ik zelf een keer meegemaakt. ALs je me niet gelooft kom maar op dan. Je mag mij gaan kietelen. Ik word ook vaak gekieteld op school door vrienden. OP de basisschool heb ik zelfs een keer in mijn broek geplast omdat iemand mij zo lang kietelde dat ik in mijn broek plaste. Als je een sixpack hebt kan je veel slechter tegen de kieteldood. Getest bij een vriend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding