Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik checken of mijn waarneming juist is dat het 's avonds minder regent dan 's middags.

Het valt mij op dat zo omstreeks 2000u het minder hard gaat waaien en dat regenbuien dan stoppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Typisch, want de meeste mensen denken het omgekeerde waar te nemen. Zie maar eens de vragen op GV die hierover zijn gesteld.

Over het algemeen regens het, gemiddeld genomen, s nachts evenveel als overdag. Het zijn de buien die je opvallen die je onthoudt, waardoor er een bepaald beeld kan ontstaan. Ben je veel overdag buiten, dan lijkt het overdag meer te regenen, wordt je s nachts wakker van tikkende regen, dan lijkt het juist ;s nachts meer te regenen. Per saldo maakt het uiteindelijk niet zoveel uit.

Wel regent het 's zomers beduidend meer , vaker en harder dan 's winters. Ook inclusief sneeuwval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een pluviometer kunnen plaatsen en dan zelf controleren wanneer er de meeste regen valt.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Kijk eens op de website van het KNMI; daar staan statistieken voor de verschillende regio's. Ook staan er links naar andere sites met dergelijke gegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: