Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je had het eerder hierover. En je wilde geen medicijnen voor slikken. Maar ik denk, het is niet ideaal om met medicatie te slapen, maar soms zit er niets anders op. Ik heb een zoon, die zonder medicatie geen oog dicht doet. We zijn de hele riedel afgeweest , van oxazepam jarenlang, tot nu (op mijn verzoek afgebouwd) wat milder diazepam ( spierverslappend) . Niet slapen is een hel , zeker als je je af gaat vragen, "hoe lang hou ik dit vol". Doch maar even een rondje dokter doen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heeeel lang, maar dan spreken we wel van martelen.

Bush schijnt toestemming te hebben gegeven om mensen 11 dagen wakker te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat verschilt per mens. Als je te lang zonder slaap raakt wordt je paranoia. Het belast je immuunsysteem en op een gegeven moment ga je dood. Dat laatste blijkt o.a. uit onderzoeken met ratten (zie bron).

In 2007 is het wereldrecord uit 1964 gebroken door een Engelsman die 11 dagen zonder slaap heeft doorgebracht.

Wil je een meer wetenschappelijk overzicht, kijk dan eens naar onderstaand artikel van Noorderlicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slaap is iets dat je moet doen om te kunnen leven...
Het lijkt een beetje op de volgende metafoor...
Stel je leeft boven het water, je ademt daar en bent er thuis... En dan wil je naar de andere wereld, en dat is dan onder water... Je hapt dan lucht, zoveel je kan en dan ga je onder water... En dat onder water zijn, noem jij je leven op aarde, daar beleef je de wereldlijke zaken... Maar als je lucht op raakt dan moet je weer naar boven om adem te halen... Dat nu is de slaapwereld, hier gemetaforiseerd door de wereld boven water... Boven water is dan slaap en daar is geen ervaring, dus daar is niets over bekend, maar je haalt er wel je levenskracht, je prana, je adem vandaan...
En als je heel lang wakker blijft, dan krijg je het net zo benauwd als je te lang onder water bent... Je raakt paranoia en krijgt het te kwaad, je moet gewoon snel weer terug naar de slaap om daar adem te halen nodig voor je leven...

Heb je er al ooit zo tegenaan gekeken? Het is wel conform de waarheid...

vandaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt heel lang zonder slaap.. mensen kunnen alleen niet heel erg lang zonder REM-slaap.

Remslaap is meestal het eerste gedeelte van je slaap.. ongeveer 15% van het aantal uren dat je slaapt.

daarom is het belangrijk om niet te laat te gaan slapen want anders mis je het eerste stuk REM-slaap. In je REM- laap herstelt je lichaam zich.. Maximale spierontpanning en een verhoogde hersenactiviteit.. Waardoor je lichaam zich hersteld.

Als je een aantal dagen niet slaapt dan kun je op een moment helemaal niets meer dan voel je slap,lusteloos en levenloos. Ze gebruikten dit vroeger (en tegenwoordig ook nog wel eens) als marteling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
uit ervaring kan ik je vertellen dat ik na 4 dagen vanzelf omviel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: