Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn het verschillen tussen jongeren en nu? bijvoorbeeld aan kleding, gedrag, taal, gewoontes, culturen, eten?

wat zijn het verschillen tussen jongeren en nu? bijvoorbeeld aan kleding, gedrag, taal, gewoontes, culturen, eten

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.5K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verschil tussen jongeren en nu? Je bedoelt neem ik aan het verschil tussen jongeren van een aantal jaar terug en van nu?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
trefwoorden: bijvoorbeeld en tussen?
*proest* :d
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je extra uitleg is ook hele belangrijke informatie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Jongeren zijn mensen die nog niet zo oud zijn.
Nu is een aanduiding van het huidige moment.
Er is dus een groot verschil tussen jongeren en nu.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
*grijns* Zo'n antwoord kan natuurlijk ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Whaha lol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grinnik, zo ongeveer letterlijk verwoord wat ik dacht toen ik de woorden die de vraag moesten vormen las :)
+1
Het is altijd hetzelfde gebleven... De ouderen spreken schande van de jeugd en de jongeren willen niets van de ouderen weten, en willen hun eigen gang gaan... En dan spreken de ouderen weer dat de taal verloederd enz enz...

Maar er verandert niets wezenlijks aan de verhouding jongeren en ouderen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien zijn de jongeren niet verandert maar de wijze waarop men omgaat met de uitspattingen van de jongeren wel.

En misschien dat daarom jongeren soms extremer gedrag (durven te) vertonen.

Internet zorgt ook voor snellere hypes en trends.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je noemt een aantal cultuur aspecten die continue veranderen. Jongeren pakken deze doorgaans sneller op dan ouderen, sterker nog, jongeren beïnvloeden cultuur sterker dan ouderen (de oudere trendsetters daargelaten...)

Je ziet soms oudere jongere die nog steeds in jaren '70 mode rondlopen, omdat dat toen vernieuwend was. Ze zijn er in "blijven hangen".

Ik bedoel dit niet generaliserend hoor, want er zijn ook hele hippe ouderen en ouderwetse jongeren. Waar het om gaat is dat genoemde voorbeelden met de tijd veranderen en jongeren gaan daar "als vanzelf" in mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De jongeren van nu hebben de taalachterstand van vroeger hopelijk een beetje kunnen overwinnen en hebben hun kleding, gedrag, gewoontes, culturen en eten kunnen laten integreren in de samenleving waar ze nu in leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."

Het zou een uitspraak van mij kunnen zijn, maar helaas, het is er één van Socrates, pakweg 2400 (!!) jaar geleden. Als dat je iets leert, is het wel dat er eigenlijk helemaal niks verandert. Zeker niet in hoe de volgende generatie (of meestal twee generaties verder) naar de jongere kijkt.

Het belangrijkste is misschien wel dat zodra je generalisaties gaat trekken over 'de jeugd van tegenwoordig' je je misschien niet eens zorgen moet gaan maken dat je écht een dagje ouder wordt.
Jongeren verschillen net zo veel als ouderen, en die paar dingen die ze wellicht gemeen hebben, vallen in het niet bij de onderlinge verschillen. Ik ken waardeloze niksnutterige pubers met grote bekken en schier hopeloze toekomstperspectieven, maarja, zulke volwassenen ken ik ook. Daar tegenover staan een hele boel jongeren die gewoon deugen, wat over hebben voor een ander, nadenken over hun toekomst e hard werken.

Maarja, die zie je natuurlijk niet de hele dag op straat slierten en de winkelcentra onveilig maken. Da's net weer een bepaald slag, denk ik, dat dan weer de toon zet voor de hele groep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jongeren zijn van nu.. want wij leven nu.

We dragen kleding uit kleding winkels en houden nauwlettend trends van internet, winkels, modeshows en vrienden in de gaten en kopieren die naar eigen stijl.

Gedrag is voor ieder mens verschillend wel merk ik dat jongere kinderen steeds meer mogen steeds 'volwassener' worden voor hun leeftijd en een grotere mond hebben dan dat ik had op die leeftijd.

Onze taal is een beetje anders dan vroeger, we gebruiken meer woorden uit het engels en meer buitenlandse woorden door elkaar (straattaal).

Jongeren eten over het algemeen alles. Want wij als jongeren zijn in de groei en eten dus bijna alles wat snel en makkelijk is.

Er zijn heel veel sites voor jongeren zelf kijk ik op een meidenjongeren site ( zie bron).

Eerlijk gezegd vind ik uw vraag net iets te onduidelijk, maar ik hoop dat ik zo goed mogelijk antwoord heb gegeven.

'Peace, een Jongere herself'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding