Wat is het DOEL van Goeie Vraag! ?
Nou, inmiddels zit ik net aan niveau twee en ik begin namelijk al aardig ingeburgerd te raken in het reilen en zeilen hier op GV, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat nou precies het doel is.
Het is natuurlijk nog een vrij nieuwe site, en er zijn al duizenden vragen en nog meer antwoorden langsgekomen. Veel vragen zijn gesloten vragen, waardoor je een soort kennis-database zou kunnen opbouwen.
Echter, omdat die vragen ook weer sluiten en de info kan verouderen, zou je met een veroudere kennis-database komen te zitten.
Daarnaast zijn er ook veel open vragen, waarbij na verloop van tijd inzichten kunnen veranderen, nieuwe invalshoeken kunnen komen, omstandigheden andere antwoorden zouden opleveren enzovoort.
Maar zeker voor mij is het ook een heel groot deel entertainment ; kennis, meningen en ervaringen delen, van elkaar leren, dingen te weten komen, antwoorden vinden op vragen die je nooit had bedacht te stellen, je inzichten toetsen aan de meerderheid, etc.
Voor een forum kom je net wat discussiemogelijkheden tekort (maar dat vind ik ook een pluspunt; je krijgt feitelijk maar één kans om te zeggen wat je ergens van vindt. Dat is per 'draad' wel weer overzichtelijk. En een uitdaging.
Welk doel heeft GV ? Ís er een vooropgezet doel om naar toe te werken, of is het zuiver als spelletje / entertainment cq infotainment opgezet ? En lijkt dat doel nog binnen bereik te liggen, of is/wordt het doel in de loop van de tijd aangepast aan de uitwerking ?
** edit**
Dat was een beetje erg dom ; had eerst nog twee antwoorden moeten geven ; nu moet ik weer wachten tot ik weer niveau twee ben. (:ramt even een paar keer met de kop tegen de muur: )
nog iemand?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.