Kun je ergens zien wie duimen heeft gegeven ?
Ik weet - uit het verleden - dat ik een zuinige minduimer ben en een vrij gulle plusduimer (weer twee nieuwe woorden voor Van Dale :lol:) maar om inzicht te krijgen in de 'groep', is het ook waardevol om te weten WIE heeft geduimd en vaak ook WAAROM. Soms staat dat bij de reacties, maar soms ook helemaal niet.
Plusduimen geef ik vaak in een impuls (goed antwoord / goede motivatie / leuke invalshoek / duidelijke omschrijving ), minduimpjes heb ik eigenlijk altijd een goede reden voor (gevaarlijk medisch advies, zwaar achterhaald en eenvoudig op te zoeken feit, onbeschoft en ongenuanceerd taalgebruik oid) en zou ik ook altijd motiveren.
Zou het een overweging zijn om in elk geval negatieve duimen altijd te laten motiveren met een omschrijving en afzender, waardoor een klein stukje anonimiteit verdwijnt maar ook duidelijk is dat het niet om alleen maar tegengestelde inzichten of 'ik mag je kop niet'- duimen gaat ??
Want voor zo ver ze er nog niet zijn, clubjes ga je krijgen, en ik denk dat het toch prettig is stelselmatig over en weer minnen te voorkomen (vooral politieke en religieuze tegenstanders hebben daar een ...handje van).
http://www.goeievraag.nl/vraag/prettig-mensen-negatief-duimpje-even.6130
*Van dale belt* +1!
Die duimpjes hebben toch duidelijk de omschrijving "dit is een waardevol antwoord op de vraag" en "dit is géén waardevol antwoord op de vraag".
+ en - worden niet altijd gebruikt waarvoor ze staan.
Of zie ik het verkeerd?
Maar het beste antwoord op een vraag hoeft niet altijd het antwoord te zijn waarvoor je een plusje zou geven ; het zou zelfs een minnetje kunnen zijn. Daarmee schiet het systeem wellicht zijn doel voorbij, maar heeft ongetwijfeld een ander doel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.