Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Over mijn poes?

Mijn poes is ongeveer nu 7 jaartjes oud. Maar nu komt de vraag :

Elk winter wilt ze 24 samen met mij of mijn moeder slapen.
Als we dan naar bed gaan springt ze gelijk op bed.
Want ze wil onder deken omdat ze het (mischien) koud heeft.

Is dit normaal of is er iets raars aan de hand?

Toegevoegd na 24 seconden:
24 uur *

Toegevoegd na 2 dagen:
En hti el hel leuk da we

Toegevoegd na 2 dagen:
Oeps Laptop een beetje raar,....

De zin was :

En het is heel leuk dat wel..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dit is volkomen normaal gedrag.
iedere avond gaan mijn vijf katten en ikzelf in processie de trap op, om vervolgens heerlijk met z'n allen te gaan pitten.
het geeft warmte, maar ook gezelligheid en veiligheid voor de kat.
zelfs volwassen katten blijven naar ons toe diep in hun hartje toch een kitten.
en wat is er nou fijner dan te slapen met moepoes (wij dus)?
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Vind ze lekker warm, dat is de reden. Zorg dat haar slaapplaats een warm dekentje heeft, kan ze daar onder gaan liggen. Heb je geen kattenharen e.d. in je bed meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat ze zich gewoon lekker happy en cozy bij jullie voelt:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor er is niks raars aan de hand, je kat zal het koud hebben en vind t fijn om onder je deken te slapen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
7 jaar is helemaal nog niet oud hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7 jaar is inderdaad voor een kat niet echt oud.
ze vind het waarschijnlijk lekker warm en ze voelt zich duidelijk op dr gemak bij jullie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze komen bij jou liggen.
Eens in Uw bed beginnen ze hevig te ‘ronken’ (spinnen in 't kwadraat), ze beginnen U te bepotelen en soms krijgt U ongevraagd een paar klauwklemmen op Uw lichaamsdelen.
Wanneer je meneer of mevrouw dan aan de deur zet krijgt U nog een halfuur…klaagzangen erboven op.
Zo zijn poezen nu eenmaal ....HEEL normaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals de anderen ook zeggen: volkomen normaal en gezellig!
Mocht je het vervelend vinden, of je wil de poes nog een andere mogelijkheid geven, dan kan je een hangmat kopen voor aan de verwarming, dat is zacht en warm en veel poezen vinden dat erg fijn, en bijna net zo fijn als in bed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me normaal katten gedrag, toen mijn siamees nog leefde lag ze nergens liever dan opgerold onder de dekens tegen mijn buik aan... haar dochter wilde juist niet onder de dekens... elke kat is anders maar beide is volkomen normaal...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katten zoeken altijd plaatsen op waar ze het aangenaam vinden, ze zijn intuitief ingesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje flauwekul daar het ook een aanwensel is voor die katten om ze in je bed te nemen.Heb zelf ook een kat en hond en wil ze niet in bed hebben i.v.m hygiëne.Maar de meeste mensen zijn zo energiebewust dat ze s'avonds de cv zo laag zetten dat het inderdaad ook koud is en vooral in niet geïsoleerde huizen.Als de dieren hun plekje hebben gevonden in de huiskamer waar ze het liefst liggen bij (20graden) hebben ze er niets van en willen niet eens in een koude slaapkamer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kat zoekt vaak het beste plekje uit. En als jullie het niet erg vinden, poes in bed, dan is het toch oké?

Alleen 's winters, schrijf je. Heeft poes het waarschijnlijk koud, elders in huis. Daarom maar dicht bij het vrouwtje!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding