Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee hoor dat kan niet... Onmogelijk...

Toegevoegd op 31-05-2009 22:14:19
De dimensie tijd alleen al voor een verschil...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op dezelfde manier, niet dezelfde tijd...

Andere antwoorden (6)

Niets kan twee maal op dezelfde manier plaatsvinden.
Niets kan twee maal op dezelfde manier plaatsvinden.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Ik ben vanmiddag bij het mountainbiken in precies dezelfde bosjes geklapt als vorige week. Weer de bocht niet goed ingeschat (Een ezel stoot... algemeen...steen). Maar volgende week zal ik zegevieren!

Ik zeg dus ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het heel precies en basaal bekijkt is het hoogst onwaarschijnlijk. Hierboven werd een voorbeeld van de mountainbike genoemd. Waarschijnlijk is die val niet 2 keer precies hetzelfde. Misschien heeft het andere redenen. De struik is waarschijnlijk iets gegroeid net als dat de persoon iets veranderd is. Maar als je er naar kijkt zijn zulke verschillen verwaarloosbaar. Al kunnen naar mijn inzicht niet 2 keer onder EXACT dezelfde omstandigheden iets op dezelfde plek gebeuren. Het verschil kan nagenoeg verwaarloosbaar zijn. Daarom zeg ik het kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat kan maar dan wel ingezoomd op 1 onderwerp zonder de condities erom heen in cosideratie te nemen.
Ik toets nu de a in en nu weer de a. He, ik druk op een toetsenbord en dat toetsenbord doet wat ik verwacht namelijk twee keer hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel: je droeg gisteren een groene jurk en ik zei:'Mooie jurk heb je aan.' en
vandaag draag je dezelfde jurk en ik zeg weer hetzelfde; zou het dan hetzelfde zijn? Nee, vanzelf niet, gisteren kon je het als compliment opvatten en vandaag waarschijnlijk als slechte grap.
Maar ook onder laboratorium omstandigheden is twee keer dezelfde proef niet dezelfde; de atomen zitten nooit meer op dezelfde plaats als de vorige keer. "Panta rhei" zei Herakleitos (alles stroomt) en zo is het.

Toegevoegd op 31-05-2009 23:18:39
Je kan nooit twee keer je voet in dezelfde rivier zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut wel...

Ik doe mijn werk namelijk iedere dag opnieuw op dezelfde manier. En zoveel variatie zit daar niet is. Het gaat op routine steeds sneller. Maar het is iedere dag hetzelfde...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding