Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nou de beste manier om wakker te worden?

Ik heb erg veel moeite met wakker worden.
Hebben jullie nog goeie tips voor als je direct uit bed komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

mijn moeder heeft dit ook en ik had het eerst ook

mijn techniek is:
zet je wekker dicht bij je bed, maar ver genoeg dat je één stap moet zetten om hem uit te doen.

zet je wekker op een uur vóór je wilt opstaan.
als je wekker afgaat, klim je uit bed. zet die ene stap. verzet je wekker 1 uur (dus tot de tijd die je echt op wil staan) en slaap een uurtje. als de wekker dan gaat ben je al wakker

dit werkt omdat je je lichaam wakker maakt, dus alle processen worden langzaam in werking gesteld, dan krijg je een rustig wakker worden gevoel en ben je af van de moeheid..

pas wel op, kattengespin kan je weer in slaap sussen, werkt erg als een massagekussen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

je gaat je wassen en aankleden
dan neem je een lekker ontbijtje en je gaat aan de dag beginnen
maar vooral sta vrolijk op dan is je hele dag al goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plens water in je gezicht gooien, douchen, sterke bak koffie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meteen opstaan, zodra je wekker gaat...warme slofjes aan doen, en dan eruit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Direct de wekker uitzetten. Niet op repeteer. Het liefst een zoemer en dan ook direct opstaan.
Dekbed open gooien, want dan wordt je bed koud en dat is minder aantrekkelijk om weer terug te gaan.

Succes.

Ps. Ik doe dit elke morgen om 5.15 uur

Toegevoegd na 3 minuten:
Of een Bellen wekker op een metalen bord met knikkers.
Niet naast je bed, maar aan de andere kant van je kamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wake up light wekker/radio van Philips werkt bij mij erg goed (heb geen aandelen in Philips).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word goed wakker van de lichtwekker (zonder was ik niet vooruit te branden, mèt word ik wakker en ben ik ook echt wakker, en zonder humeur).
En dan vooral uit bed en de dag beginnen zoals bij jou past: douchen? Sowieso ontbijten, misschien radio aan of krant lezen of muziek of ochtendgym of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sleep je gelijk onder een warme douche!!

(maar ik heb ook, maar dat hele verhaal heb ik net een vraag hoger zitten intikken, een lichtwekker EN een daglichtlamp. Heb ik in dit deel van het jaar nodig om een beetje mens te blijven)
14 jaar geleden
Begin de dag zo:

Toegevoegd na 3 minuten:
En nu serieus: begin de dag ook met een goed en voedzaam ontbijt. Daar wordt je wakker van en zal je hele systeem "opstarten" en van de nodige voedingsstoffen voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop een helikopterwekker! Die stijgt op als hij afgaat en je MOET er wel uit om dat irritante alarm uit te zetten want hij blijft vliegen met het alarm aan lol. Goeie ochtendgymnastiek ook. Wel op tijd zetten zodat je je niet hoeft te haasten dus nu je klaarwakker bent; lekkere douche, ontbijtje en je favo muziek op de actergrond. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je wakker wordt denk je dat je schoonmoeder naast je ligt! Dan spring je gewoon uit bed en duik je de badkamer in! Ben je gelijk wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg een klein tijdbommetje onder je voeteneind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, gewoon stoppen met slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een wekker met een hele irritante wektoon, daar wordt je goed wakker van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wekker zetten met een vrolijk deuntje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op MOET staan: je bed uit en glimlachen! Het helpt, ook al is het om te beginnen een 'gemaakte' glimlach.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je moeite hebt met wakker worden is het op zich al moeilijk op die plens water in je gezicht te gooien, maar je hebt moeite met opstaan, de enige manier is jezelf een push-je geven en hoppa, d'r uit, een nieuwe dag...zelfdisipline!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing