Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn mentor overtuigen om niet met mijn ouders te gaan praten over de thuissituatie?

nou thuis gaat het allemaal niet echt goed want mijn vader werkt in het buitenland en we zien hem niet zo vaak en er zijn veel dingen gebeurd..ik heb het toen tegen mijn mentor verteld en die wilde gelijk met mijn ouders gaan praten en heeft ze dus gebeld :( maaar ik wil dat ze het niet verteld..ik wil dat ze het over mijn wiskunde cijfer gaat praten want ik heb een 4 gekregen voor mijn pw'n maar ik had als sinds ik op de basisschool zat moeite met rekenen en nu met wiskunde dus hoe ga ik mijn mentor overtuigen om het niet te doen?? ze heeft al een afspraak gemaakt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Zeggen dat je haar je thuissituatie in vertrouwen heb verteld en dat je liever niet wil dat ze dit aan je ouders verteld.
als er iets gebeurd dan kom je weer naar haar toe.
beloof haar dit en zeg er nogmaals goed bij, dat dit in vertrouwen gezegd is en dat je het niet leuk vindt als ze het toch gaat vertellen, dan kom je niet meer bij haar.

en dat je graag wilt dat ze met je ouders praat over de aanpak voor goede cijfers voor wiskunde, dat je hier meer aan hebt dan over de thuissituatie praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U heeft zelf de zaak aangekaart en in uw onderbewustzijn
wilt u ook dat uw mentor met uw ouders praat.
U heeft zelf de bal aan het rollen gebracht.

De gebeurtenissen thuis vinden hun weerslag in uw functioneren en in uw leerprestaties.
Zet uw beste beentje voor om water bij de wijn te doen, en uw ouders tegemoet te komen middels een volwassener opstelling indien uw moeder er alleen voor staat als uw vader in het buitenland werkt.

Dat is de beste oplossing voor zowel de school almede de thuissituatie.
Zorg dat je ook bij de afspraak aanwezig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje kort door de bocht ( je wilt het zelf omdat je het hebt aangekaart) en betuttelend.
Als ik je vraag goed begrijp wil je:

- dat je mentor het NIET over je problemen thuis met je ouders gaat praten
- dat je mentor WEL over je wiskundecijfer met je ouders gaat praten

Misschien moet je jezelf eerst afvragen waarom je niet wilt dat je mentor met je ouders over de thuissituatie gaat praten. Waar ben je precies bang voor? Dat je moeder de "schuld" krijgt? Dat je vader boos wordt? Dat jij op je kop krijgt omdat je "de vuile was hebt buiten gehangen"? Dat je niet weet wat er zal gaan gebeuren? Vetrouw je je mentor niet? Ga dat eerst bij jezelf na en geef je angsten over dit gesprek eerlijk aan bij je mentor. Dat is misschien moeilijk, maar echt nodig om je goed te kunnen begrijpen en te helpen.

Blijkbaar is de situatie ernstig genoeg voor je mentor om ervoor een afspraak te maken bij je ouders. Dat doet hij/zij niet voor niets! Dat neemt niet weg dat het over jou gaat en jij ook mag meebeslissen wat je wel en niet wilt. Maar door angst zaken vermijden lost niets op. Door bang te zijn en daardoor niets te doen gaan het "probleem" niet over. Praten helpt wel, ook met je ouders, om de situatie te kunnen verbeteren.

Je zou ook (mag anoniem) met de kindertelefoon kunnen bellen om daar advies te vragen. Zij hebben hier ervaring mee en kunnen je vast verder helpen. Het telefoonnummer is: 0800-0432.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: