Waarom wijzigt de rangorde van Google Ads bij zoekopdrachten steeds van plaats?
Je typt bijvoorbeeld "AAA batterijen oplaadbaar" in, in Google. Je krijgt een SEA gedeelte met gesponsorde termen die ofwel bovenaan te zien zijn, of aan de rechterkant (of alle twee). Al de andere resultaten zijn SEO (optimalisatie, en kost geen geld om bovenaan te staan, enkel moeite). Maar hoe komt het als je telkens de zelfde zoekopdracht, hier "AAA batterijen oplaadbaar" ingeeft en op zoeken klikt, het SEA gedeelte soms bovenaan staat, soms rechts, soms de volgorde (batteryking.nl, Conrad, Duracel,...) van plaats wijzigt?
Bij het SEO gedeelte blijft het steevast in de zelfde volgorde, tot Google hun algoritme elke jaar wijzigt. Maar bij het SEA gedeelte blijf ik met de vraag zitten waarom dit wijzigt? Heeft iemand daar een goed antwoord op?
Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.