Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe creëer je een witte/zwarte achtergrond om van jezelf (van hoofd tot teen) foto's te maken?

Voor mijn blog maak ik dagelijks buiten foto's (ik heb nog niet de juiste camera etc. om binnen mooie foto's te maken - en ik heb ook geen losse flitsers, dus het licht wordt niet mooi). Ik had bedacht om een witte plaat van ong. 2 meter bij 2 meter te kopen en die gewoon iedere dag voor de tijd die ik nodig heb buiten tegen bijvoorbeeld de garage aan te zetten. Deze platen zijn helaas in deze afmeting niet standaard te koop, en deze is binnen natuurlijk ook erg lastig op te bergen. Zijn er materialen die hiervoor gebruikt worden en dit als doeleinde hebben, of wat zou een andere inventieve oplossing zijn -ik ben niet zo technisch, etc., dus het moet wel simpel zijn en niet te veel werk om op te zetten, zodat het wel functioneert. Hoop dat iemand me kan helpen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Heel goedkoop en het neemt geen ruimte in is een 2-persoons wit laken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Of misschien heeft iemand in de familie of kennissenkring nog een niet gebruikt Dia-scherm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en dan iets met tentstokken om het een beetje op te spannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Paul maar plantestokken, spijkertjes, punaises enz voldoen ook. ;)"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, ik heb het idee dat Suz iets bedoelt wat steeds weer makkelijk in en uit elkaar gezet/gehaalt kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Paul mee eens, wat denk je van aan het laken op de hoeken 4 lussen maken en die elke keer weer vast te maken aan 4 vaste haakjes op de garage muur.
een dia of film scherm.of terwijl een projectiescherm
die is vaak aan een kant wit, en de andere kant grijs.
je hangt t op en als je klaar bent rol je deze weer in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wit laken misschien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit te denken aan schildersdoek, waar dus al gesso (dat is het spul waar ze doek mee prepareren) op zit.

Dat kan je mooi oprollen, blijft goed.

(gaat wel wat kosten zeker als je het 2m breed wil hebben, als je met 160cm kan werken gaat je dat een hoop schelen.)

Dan moet je nog iets verzinnen dat je het steeds mooi kan ophangen. Paar grote schroeven in de muur en twee stevige klemmen. Of ogen in het doek maken, verstevigde gaatjes bedoel ik dan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: