Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden uiteindelijk alle vragen gesloten?

Is het niet handiger om bv meningsvragen of ervaringsvragen open te laten, zodat mensen er nog op kunnen reageren?
Wat levert het als voordeel op dat een vraag als: 'Wat is je grootste miskoop?' gesloten is, terwijl nieuwe leden misschien ook iets daarover te vertellen hebben?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
691

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Het is omdat de vraagsteller zijn 3 punten weer terug wil halen.
Maar ik kan in je vraag meekomen,ik zal het aankaarten, of er een oplossing voor te vinden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meningsvragen en ervaringsvragen moeten niet de boventoon worden op deze site, die op het delen van kennis is gericht.
Het is nu al bezaait met dit soort vragen en door ze open te laten, zullen ze vaker positief beoordeeld worden. Wat als gevolg heeft dat iedereen dit soort vragen gaat stellen..

Verder blijft de site overzichtelijk als vragen gesloten zijn. Anders is er een wildgroei van vragen die de moderators echt niet kunnen overzien en voor de gebruikers zelf is het ook niet bij te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook meningen en ervaringen kunnen kennis over bepaalde zaken vergroten. Ikzelf zit in de psychologie en ben erg geïnteresseerd in hoe mensen denken en wat ze vinden en meemaken. Dan zijn juist dit soort vragen voor mij erg gericht op kennis opdoen.
Misschien dat het werkt, maar ik heb het idee dat vragen snel door nieuwe naar de achtergrond verdrongen worden. Als een vraag open blijft staan neemt het aantal reacties snel af en iemand stelt hem dan gewoon opnieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar als dan blijkt dat hij al eens gesteld is kan iemand hem misschien weer onder de aandacht brengen.
Dat zou dan ook een optie moeten zijn bij de vraag: heropening oude vraag of terug naar voren plaatsen oude vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@feniks
als het niet werkt sterft het een snelle of zachte dood. Als het darentegen wel meerwaarde heeft heb je er ook wat aan.
Opzich vind ik dat een goede suggestie. De gedachte achter het sluiten van de vraag is dat de meeste vragen uiteindelijk een antwoord hebben. Vragen als: Hoe hete de artiest die het volgende nummer schreef. Hebben uiteindelijk gewoon een antwoord. Sommige vragen hebben inderdaad geen antwoord. Het probleem dat ik er wel mee zie is dat over het algemeen vragen die ouder dan een paar dagen zijn geen antwoorden meer op komen. Ook kan je ze niet snel vinden. Alleen als je er actief op zoekt. Je kan de vragen trouwens als je dat wilt wel langer openhouden. Zo kan een vraag 2 weken open blijven. Het is natuurlijk aan de vraagsteller om te kiezen hoe lang een vraag open blijft. Het is niet mijn beslissing maar ik vind het wel een leuk idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind deze vraag wel interessant omdat het een enorme zwakheid blootlegt aan het basisconcept van Goeievraag.

Uitleg: Iemand vraagt of er leven is na de dood.
Er komen antwoorden, en de vragensteller kiest iemand uit die het beste antwoord gaf: "Ja, er is leven na de dood''.
Dat antwoord is fout, maar dat geeft niet, de vragensteller is daar tevreden mee.
In de richtlijnen staat: "Stel geen vragen die al eerder op Goeie Vraag zijn gesteld", dus zal er voor 'eeuwig' een verkeerd 'beste antwoord' op deze website staan.
Op die manier gaat het delen en vermeerderen van kennis maar moeizaam....
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is trouwens wel leven na de dood ;-)
AWM
15 jaar geleden
Nietes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja je bent echt wel heel goed antwoordman... petje af...
+1
Elke cirkel heeft een einde. Elke cyclus begint en eindigt. Alle vragen open laten komt neer op het begin van het einde van open vragen. Want geen vraag zal dan ooit het ultieme antwoord krijgen. Want je wel kunt suggereren is antwoorden op een ander level en zelfs dan zal het convergerende antwoord de vraag niet benaderen in al zijn openheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee rules are rules... Never mess with what God created...

De site heeft een format en dat format bepaalt het succes... De laatste verandering was al een ingrijpende, van het niet meer mogen veranderen van de weergegeven naam, maar dat moest omdat het misbruikt werd... Never change a winning strategy...
Het moet ook actueel blijven en geen `lijken` laten ontstaan die gaan stinken op den duur... De site blijft wel zo fris en dat is alleen maar goed... Zo´n vraag die komt dan wel weer op op een moment als daar ´vraag´ naar is...
:-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien kan er dan een aparte categorie komen voor menings/ervarings vragen? Die voor altijd open blijven staan, en die geen punten kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodra de vraag gesloten is, komen er google-adds bij te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding