Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor een deel wel maar tegelijk is er een erfenis van regeltjes die eigenlijk niet meer relevant zijn. En daar gaan tot aan de dag van vandaag bakken met geld naartoe.

Anders gezegd als een organisatie uit haar jasje groeit heeft het nog maar 1 doel; zichzelf in stand houden. En dit kost ons heel veel geld voor niets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, zegt de regering...
Nee, zeg ik...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, van slechts een kleine fractie worden we beter.
Een groot deel is compleet nutteloos en rest ronduit slecht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
natuurlijk zegt de regering ja.
maar de lampen op straat worden er van betaalt terwijl ze onnodig aan staan.
ik vind het niet kloppen
Groeten Benaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een rechts gelul hier.
23% gaat naar de zorg.
25% naar sociale zekerheid.
14% naar onderwijs.

Je kunt per post zeggen dat je het efficiënter kan, maar niet dat in de basis de verkeerde keuzen zijn gemaakt.
15 jaar geleden
De belasting wordt besteed zoals de politieke partijen dat willen. Wij hebben zelf op die partijen gestemd. Dus de uitgaven van de regering gaan eigenlijk vooral zoals de GEMIDDELDE Nederlander dat wil.
Omdat de gemiddelde Nederlander een andere mening heeft dan ik, vind ik inderdaad dat niet ALLES even nuttig wordt besteed.

Als iedereen vond dat 't wel goed besteed werd, zou er ook niemand meer naar de stembus gaan. Eigenlijk zou je 't juist zo kunnen zien: hoe minder mensen er stemmen, hoe tevredener men is met 't huidige beleid ;)

Toegevoegd op 22-05-2009 20:57:59
PS: 't is uiteraard onmogelijk dat iedereen 100% tevreden zal zijn met de uitgaven van de regering. Dat kan ook niet anders. Niet in een democratie, maar ook niet bij andere regeringsvormen.
Zelf vind ik in elk geval dat er teveel geld is uitgegeven aan TE steile verkeersdrempels: die zijn gewoon rampzalig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ooit van Simon Rozendaal gehoord? Hij schreef een strak stuk waar ik me wel in kan vinden.

Te veel van mijn geld (herhaal: MIJN GELD) gaat op aan domme, zinloze, linkse hobby’s.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al het geld dat via defensie naar neergestorte F16's in Afghanistan gaat, en verongelukte Apache's (liefst nog voordat ze daadwerkelijk worden ingezet). Ja, dat is *niet* nuttig besteed. Voor de rest valt het wel mee, maar wordt er het liefst dom geklaagd door de grote massa.

Maar voor wie het allemaal niet zint in NL. Ga naar Belgie, daar betaal je niet minder belasting, maar zie je er wel minder van terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing