Ben je wel eens zo dronken geweest dat je de volgende dag bepaalde dingen niet meer kon herinneren, bijvoorbeeld hoe je bent thuisgekomen?
Ik hoor wel eens verhalen dat mensen zo dronken waren dat ze niet meer wisten hoe ze thuis zijn gekomen of dat ze een stuk van de avond in hun geheugen missen.
Ik ben in het verleden wel eens behoorlijk bezopen geweest, maar zelfs na mijn ergste dronkenschappen kon ik me nog altijd alles herinneren. Al heb ik gênant staan dansen op het biljart of al ben ik waggelend en zingend of ziek naar huis gelopen of gebracht, ik kon me altijd alles herinneren.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Is het jullie wel eens gebeurd dat je zo dronken was dat je de volgende dag stukken miste in je geheugen?
Wat gebeurt er wetenschappelijk gezien dan? Zijn er hersencellen afgestorven? Is het misschien puur iets psychologisch?
Oh, en voeg gerust de leuke details van je meest dronken avond toe! Leuke anekdotes bij de wetenschappelijke verklaringen zijn natuurlijk welkom!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.