Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe plassen wielrensters tijdens een wedstrijd,?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Top-10
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hier is wat een wielrenster daar zelf over vertelt:
"Wij plassen niet tijdens de koers. Wij gaan vóór de start. Soms wel tien keer, tot onze blaas helemaal leeg is. Ik train mijn blaas daar trouwens op: op training stop ik nooit om te plassen en ook anders houd ik alles zo lang mogelijk op. Waardoor het plots soms wel heel dringend wordt. Vorig jaar moest ik na een wedstrijd zodanig dringend plassen dat ik meteen na de finish rechtstreeks naar het toilet wilde. Jammer genoeg moest ik net die dag naar de dopingcontrole. Ik wist: als ik voor die dopingcontrole ga plassen, lukt het straks niet meer. Dus ben ik naar dat lokaal gespurt, waar ik iedereen zomaar ben voorbijgestoken. Anders had ik gegarandeerd in mijn broek geplast.”
“In een koers in Frankrijk werd er vorig jaar een collectieve plaspauze gehouden, iets wat ik nog nooit had meegemaakt. Je moest ons daar zien zitten: al die meisjes op een rijtje op hun hurken in dat uitgestrekte veld. Ik herinner me nog dat een paar Chinese ploegleiders en mecaniciens meteen uit de volgwagens zijn gesprongen om foto’s te kunnen maken.”
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het niet te druk is, plassen ze door de pijp van hun wielerbroek.
Daarbij letten ze altijd op wie er achter hen rijdt.

Soms hebben ze de gelegenheid om even te stoppen en langs de kant van de weg te plassen.

Met dit weer plassen ze niet zo veel tijdens een rit.
Het is zo verschrikkelijk warm dat het meeste vocht er door zweten wel uit gaat.

En als ze niet ziek zijn, dan hoeven ze ook onderweg niet te poepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat vrouwelijke wielrenners een speciale plastuit hebben onder hun wielrenners tenue.
Hierin kunnen de wielrensters hun urine laten lopen.
Als er zo'n 5 uur gefietst word dan zal er zeker wel een geplast moeten worden.
En afstappen gaat nou eenmaal niet echt in een wielerwedstrijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing