Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een energiebedrijf wettelijk verschillende tarieven tonen a.d.v. waar je woont?

Er is mij iets vreemds opgevallen. Energiedirect geeft een hoge yolaliteitspremie van 270,00 euro en een acceptabele eenheidsprijs. Nu is mij opgevallen, dat deze aanbieding niet voor alle adressen geldt. De verschillen zijn fors. Dit is toch een vorm van discriminatie?

13 uur geleden
in: Top-10
155
ronron1212
13 uur geleden
yolaliteitspremie zijn meestal gebonden aan het aantal jaren dat je bij hun zit.
joro
12 uur geleden
Nee hoor, men past het woord yolaliteitspremie toe, want dit kan dan worden uitbetaald aan het einde van het contractjaar. Vroeger was de benaming "welkomstpremie", die behoorde eerder uitbetaald te worden.
Inekez1
10 uur geleden
Op basis van adres kan vaak een goede schatting worden gemaakt van het soort woning en het te verwachten energieverbruik. Hoe meer een bedrijf verwacht te verdienen aan een klant, hoe hoger de korting kan zijn.
LeonardN
9 uur geleden
Wat is een yolaliteitspremie? Ik zie het woord nu 3 maal, maar ken het niet. Bedoelen jullie loyaliteitspremie?!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding