Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang heeft een bedrijf de tijd om een afspraak na te komen?

wij hebben een offerte laten maken voor het plaatsen van een airco waarin ook een geaard stopcontact zou worden gemaakt waar de airco op aangesloten moet worden. Er is een aanbetaling gedaan en het bedrijf heeft ook de airco geplaatst maar zijn vergeten een geaard stopcontact te maken, hierover verschillende malen over gebeld en gemaild maar geen reactie. De rest van de betaling heb ik nog niet gedaan zolang er geen geaard stopcontact gemaakt is maar ik wil graag weten hoe lang ik moet wachten om een electricien in te schakelen om dit stopcontact alsnog te maken. En of ik verplicht ben om de andere helft van het bedrag moet betalen.

3 uur geleden
in: Wetgeving
123
Ritsuka
3 uur geleden
Wat voor bedrijf, wat voor afspraak? Je geeft erg weinig info om de vraag te kunnen beantwoorden
Erwin110
3 uur geleden
wij hebben een offerte laten maken voor het plaatsen van een airco waarin ook een geaard stopcontact zou worden gemaakt waar de airco op aangesloten moet worden. Er is een aanbetaling gedaan en het bedrijf heeft ook de airco geplaatst maar zijn vergeten een geaard stopcontact te maken, hierover verschillende malen over gebeld en gemaild maar geen reactie. De rest van de betaling heb ik nog niet gedaan zolang er geen geaard stopcontact gemaakt is maar ik wil graag weten hoe lang ik moet wachten om een electricien in te schakelen om dit stopcontact alsnog te maken. En of ik verplicht ben om de andere helft van het bedrag moet betalen.
jc54
2 uur geleden
Verschillende malen gebeld en gemaild. In hoeveel tijd? Is dat allemaal ineen tijdsbestek van een week, of zijn het meedere weken?
Stel zelf in een schriftelijke (mail met leesbevestiging of WhatsApp} een termijn waarbinnen e.e.a. geplaatst moet zijn om aan jouw betaalverplichtingen te voldoen.
Erwin110
2 uur geleden
we zijn ondertussen 3 maanden verder waarin we dus verschillende whatsapp gesprekken hebben gehad maar daarin staat geen datum waarin wij hem een termijn geven wanneer het klaar zou moeten zijn en 1x telefonisch contact gehad waarin hij vertelde dat hij nog terug zou bellen maar uiteindelijk nooit meer iets van gehoord.
Ik ben het een beetje zat om er steeds achteraan te lopen en ik snap hem ook niet want hij mist toch de andere helft van het bedrag.
jc54
2 uur geleden
In dat geval is een termijn van twee weken redelijk.
Als hij zijn geld wil krijgen,dan zou alles voor 15 december in orde moeten zijn.
WhatsApp is tegenwoordig ook wettelijk bewijs. d.m.v. deze communicatie kun je altijd aantonen dat hij het bericht gelezen heeft (blauwe vinkjes).
Erwin110
een uur geleden
oke dank voor de informatie,
ik zal dan na 15 december een electricien bellen om alsnog een geaard stopcontact te maken zodat ik het veilig en volgens de verzekering voorwaarden kan gebruiken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding