Waarom spreken Engels sprekende mensen letter W anders uit dan bij Nederlanders?

Alle Engels sprekende mensen spreken W met ronde getuite lippen. Dit doen veel mensen in Nederland niet. Mensen in Brabant en Limburg doen dat wel. Mensen uit België, Frankrijk, Spanje en Italië doen dat ook.

2 uur geleden
in: Top-10
Utrecht
een uur geleden
Mensen uit Brabant en Limburg spreken ook een normale G uit, zonder hun keel te schrapen.

Geef als eerste antwoord