Kleurt de strijkboutzool door het verschroeide materiaal zwart? Door 'm aan te pakken met een mengsel van azijn en baking soda zorg je voor een stralend schone zool waar je weer fijn mee kunt strijken.

Maak een pasta door baking soda en azijn te mengen. Gebruik hierbij een verhouding van twee delen azijn en één deel baking soda.

Smeer deze pasta over de koude strijkboutzool en laat het ongeveer tien minuten intrekken.

Veeg de pasta en viezigheid weg met een droge doek of keukenpapier.

Veeg de zool na met een schone, natte microvezeldoek.
3 dagen geleden