Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoon heeft een vraag,heeft schreeuwen en ruzie maken invloed op een ongeboren kind?

mijn schoondochter is 4 maanden zwanger, maar we weten niet wat haar bezielt, ze loopt hele dag te schreeuwen en ruzie te maken met mijn zoon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Schreeuwen en ruziemaken hebben indirect een (negatieve) invloed op het ongeboren kind.

Schreeuwen en ruziemaken gaat namelijk gepaard met hoge niveaus stresshormoon. Die stresshormonen komen ook bij de baby terecht. Daar kunnen ze invloed hebben op het (toekomstige) immuunsysteem van de kleine, en op de ontwikkeling van de hersenen.

Toegevoegd na 3 minuten:

Je zou, voor zover dat binnen jouw mogelijkheden ligt (je bent tenslotte de schoonmoeder, wellicht word je puur daarom al snel als "bemoeizuchtig" beschouwd), kunnen proberen te achterhalen *waarom* ze zo doet.

Het kan iets tijdelijks zijn, vanwege alle hormonale veranderingen.

Het is mogelijk dat het kind niet gepland was, of wel gepland maar niet nu.

Het is zelfs mogelijk dat dit bij de Italiaanse cultuur hoort - even aangenomen dat zij Italiaans is.

Het kan ook zijn dat zij zich onvoldoende gesteund voelt door haar omgeving - ongeacht of dat wel of niet zo is, het kan toch haar gevoel zijn.

Misschien - al klinkt het hard - wil ze juist graag alleen met haar man zijn, zonder jou erbij, zonder haar eigen ouders erbij.

Misschien kun je de oorzaak/reden achterhalen. Dat zou een eerste stap kunnen zijn om haar te helpen.

Sterkte!

Toegevoegd na 8 minuten:

En gefeliciteerd!

Is het je eerste kleinkind?
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om alleen je vraag te beantwoorden, en niet op het onderliggende probleem in te gaan : ja.
Een ongeboren kind is gevoelig voor geluiden, zal bij harde muziek of bijv. een betonboor, protesteren door veel meer te gaan bewegen.
Ook is het gevoelig voor de emoties van de moeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heeft zeker invloed. Zoals hierboven ook al is gezegd.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat zij een prenatale depressie heeft. Vaak hebben ze dat zelf niet in de gaten. Het zou goed zijn om dat uit te laten zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja en of dat invloed heeft op een ongeboren kind, negatieve invloeden van buitenaf: harde geluiden, ruzie etc. heeft allemaal invloed. Een kind voelt al in de baarmoeder of het welkom is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja natuurlijk heeft dat invloed op het ongeboren kind, in de baarmoeder hoort een baby ook alles, zowel harde geluiden als zachte geluiden. dus schreeuwen heeft een slechte invloed op de baby. waardoor de baby straks als het geboren is bang is voor harde geluiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing