Kan er littekenweefsel in je baarmoeder zitten, die een 2e zwangerschap belemmert?
Mijn man en ik zijn al ruim een jaar voor een 2e kindje “aan het klussen”. We hadden een afspraak bij een gynaecoloog maar die is door de Coronacrisis geannuleerd. Nu hebben we wel een belafspraak, maar daar verwacht ik niet zoveel van, hoe gaan ze via de tel mijn bloeddruk meten of een echo maken?
Toen ons zoontje geboren werd, kwam mijn placenta niet los. Volgens mijn man stonden ze er echt behoorlijk aan te rukken. Uiteindelijk kwam ‘ie daardoor los, en kreeg ik een flinke bloeding. Ik kreeg een infuus en een injectie en ze stonden maar in me buik te knijpen. Ik ben aardig wat bloed verloren, maar heb geen bloed gekregen toen.
Nu een 2e zwangerschap uitblijft, vraag ik mij af of er misschien littekenweefsel of een “dood stuk“ misschien in mijn baarmoeder zit waardoor het nu niet lukt. Kan dat überhaupt? Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Een telefonisch consult kan al veel oplossen. De gynaecoloog kan nav jouw verhaal al stappen nemen: verwijzen echo bijvoorbeeld.
Succes
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.