Kan het kwaad om in de eerste week (week na bevruchting) filet americain te eten?
Een dag voordat ik ongesteld moest worden heb ik, wegens een beetje bloedverlies en dus dacht niet zwanger te zijn, een brood filet americain gegeten. De dag daarna ook. Bakje op... vandaag positief getest. Zwanger dus... hoe groot is nu de kans dat het kindje is besmet of zal worden besmet? Kan ik hierop laten testen?
Gewoon vanaf nu niet meer eten.
"Van de eerste keer/1 keer seks kan je niet zwanger raken/geen SOA oplopen"
Ik heb geen idee of van een broodje AF je al voldoende binnen kan krijgen van de voor zwangere vrouwen schadelijke bact./parasiet, maar volgens mij is je analogie met wijn niet kloppend. Daar heeft het inderdaad meer te maken met hoeveelheid en frequentie.
Er is een kans op besmetting in het vlees, daarom raden ze het af. Maar als je per ongeluk een beetje hebt gegeten, hoef je je niet gelijk grote zorgen te maken.
https://www.devegetarischeslager.nl/producten/informatie-over/petit-filet Je kan het eens proberen.
Maar ik wil je wel afraden om onnodig risico te lopen. Want ondanks dat nu de kans op besmetting heel klein is, kunnen de gevolgen wel ernstig zijn en zijn deze aan het begin van de zwangerschap juist erger, dan aan het eind van de zwangerschap.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.