Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in maart of april bevrucht zijn als ik in maart ben uitgerekend?

Ik vroeg me af of ik in maart of april bevrucht kan zijn als ik 12 maart 2019 uitgerekend ben? Ik ben in mei nog een keer ongesteld geweest. Maar twijfels toch aan alles. Ik ben morgen precies 16 weken zwanger volgens de termijn echo.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Nee dat kan niet je bent geen jaar zwanger maar je zwangerschap duurt negen maanden.
6 jaar geleden
Termijn echo is betrouwbaar. Als die zegt dat je 16 weken zwanger bent, ben je ook 16 weken zwanger.
Ik weet niet hoe je dan op iets anders zou uit kunnen komen.
6 jaar geleden
Afgaande op gemiddelde en uitgaande van de uitgerekende datum van 12 maart is het als volgt:
Alle belangrijke data over je zwangerschapschap op een rij:
Je laatste menstruatie begon rond dinsdag 5 juni 2018.
De conceptiedatum (de bevruchting) was rond dinsdag 19 juni 2018.
De innesteling is rond donderdag 28 juni 2018. De precieze datum kan je voelen door wat menstruatie-achtige krampen en een beetje bloedverlies; innestelingsbloeding.
Je kan een zwangerschapstest uitvoeren vanaf dinsdag 3 juli 2018 om te weten of je zwanger bent.
Je eerste echo wordt rond de 8 weken gepland op dinsdag 31 juli 2018.
Op dinsdag 23 oktober 2018 ben je op de helft!! De 20 weken echo wordt tegen die tijd gepland.
Je eerste trimester (week 0 t/m 12) begint op dinsdag 5 juni 2018. In deze periode groeit je baby van eicel naar embryo tot foetus.
Je tweede trimester (week 13 t/m 27) begint op dinsdag 4 september 2018. Hoera! De eerste 12 weken zijn voorbij. De kans op een miskraam is nu aanzienlijk afgenomen en je zwangerschapskwalen zullen nu (hopelijk) ook minder worden. Geniet van dit tweede trimester.
Je derde trimester (week 28 t/m 40) begint op dinsdag 18 december 2018. De laatste fase waarin je baby verviervoudigt in gewicht en jouw buik dus ook flink toeneemt.
Je uitgerekende datum is dinsdag 12 maart 2019. De bevalling en geboorte van je kindje!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing