Heeft het aantoonbaar nut voor moeder of kind om je kind zo snel mogelijk vast te houden na geboorte?
als je natuurlijk bevalt is je kindje vaak bloederig en vies, dan leggen ze hem/haar gelijk op je borst. Dit lijkt me nou niet echt lekker, kun je van te voren aangeven dat je dit niet wil? Heeft het enig nut om hem/haar vast te houden gelijk na de geboorte in plaats van als hij/zij een beetje afgedroogt en schoongemaakt is?
Bij mij zijn ze beide keren meegenomen voor onderzoek na de keizersnede en zag ik ze pas uren later weer. Daar heb ik nu nog steeds nare dromen van. En vele moeders met prematuren meer.
Zou dat ook weer een symptoom zijn van die verschrikkelijk doorgeschoten hysterie over hygiëne / schoon zijn?? JA, het heeft verschrikkelijk veel nut, is heel belangrijk en misschien wel een van de mooiste momenten van je leven als je je kindje meteen na de geboorte MAG vasthouden, ALS je een van de gelukkigen bent die dat moment MAG meemaken. Ik had er alles voor gegeven, al hadden ze onder de stront gezeten... Maar wie weet heb je net zo veel ''geluk'' als ik , en beval je met een gecompliceerde keizersnee en krijg je je kindje pas te zien als het schoon, droog . geluierd en tentoongesteld is. Hoef je dat "vieze" ding niet vast te houden. :roll:
Je lijkt je vooral zorgen te maken over de " vieze" baby. Misschien is het een verrassing voor je, maar baby pissen, poepen en spugen ook na de bevalling. Wanneer je alleen kunt zien dat je kindje een "vies" iets is, dan is er wel iets goed mis met je. Heb je smetvrees, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de huisarts om hier hulp bij te krijgen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.