Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk middel tegen hooikoorts kun je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap?

Ja, ik ga het natúúrlijk ook nog aan mijn dokter vragen, en zal geen advies opvolgens dat ik niet eerst met hem heb besproken! ;)

Het hooikoortsseizoen is voor mij alweer een beetje begonnen. Ik heb er nu nog niet zo'n last van, maar ik weet dat het erger zal worden. En zoals iedereen weet die flinke hooikoorts heeft: dat kan afschuwelijk zijn.

Normaal gebruik ik daar tabletten Allerfre (loratadine) voor, en dat werkt bij mij perfect. Maar ik wil graag zwanger worden, en loratadine is niet geschikt voor gebruik tijdens de zwangerschap. Nu slik ik het dan ook al niet, de eerste weken van de zwangerschap wéét je immers nog niet dat je zwanger bent.

Wie weet iets dat helpt en wel goed is onderzocht en goedgekeurd voor gebruik tijdens de zwangerschap? Dat helpt mij om gericht te overleggen met mijn huisarts.

Om meteen een beetje kieskeurig te zijn: ik zie geen heil in acupunctuur of meerdere malen per dag de neus spoelen vanwege de bewerkelijkheid. Mijn voorkeur gaat uit naar tabletten of iets dergelijks, vooral omdat er bij mij meer aangeslagen is dan alleen mijn neus (ook keel, ogen, en zelfs hoofdpijn). Een goed *klinisch getest voor gebruik tijdens de zwangerschap* natuurlijk middel is prima, homeopathie en bachbloesems zijn wat mij betreft kwakzalverij.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mede ook gelt op de reacties is het duidelijk dat je naar je huisarts moet voor ovberleg. Tavegil en Reactine zijn niet bewezen deugdelijk tijdens zwangerschap. Cetirizine gedurende een korte periode wellicht wel.

Toegevoegd na 42 seconden:
sorry, gelt moet zij: gelet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bij de internet apotheek geven ze deze 2 op

Hooikoorts:
-Natriumcromoglicaat neusdruppels of spray
-Natriumcromoglicaat oogdruppels
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is weinig over bekend. Zoals je zelf al aangeeft, informeer dit soort zaken altijd bij de huisarts!
De meeste mensen gebruiken een anti-histaminica, bijvoorbeeld Xyzal. Tijdens dierproeven is een zeer hoge dosis teratogeen aangetroffen. Bij de mens zijn er tot nu toe geen aanwijzingen dat deze veelgebruikte anti-histaminica een verhoogd risico geven op aangeboren afwijkingen. In het algemeen wordt aangeraden de anti-histaminica alleen voor kortdurend gebruik in lage dosis tijdens de zwangerschap toe te passen. Bij gebruik tot vlak voor de geboorte moet rekening worden gehouden met mogelijk sedatie en ademhalingsdepressie van de neonaat. Een anti-histaminicum dat wel gebruikt mag worden tijdens de zwangerschap is tavegil. Succes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat geen medicijnen gebruiken tijdens de zwangerschap het beste is, dat weet jij immers.
Er is een medicijn en dat heet Reactine, wat veilig gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap.
Het mooiste scenario zou kunnen zijn, om zwanger te worden in de wintermaanden, zodat je de eerste tijd als het vruchtje zich in je baarmoeder nestelt, geen medicijnen hoeft te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens Doepie kan Reactine veilig tijdens de zwangerschap gebruikt worden, maar de internet apotheek vindt,dat dat nog niet bewezen is. Ze adviseert om over te stappen op oogdruppels en neusspray,waarvan de veiligheid wel is bewezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk hier eens!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Allergie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing