Welk middel tegen hooikoorts kun je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap?
Ja, ik ga het natúúrlijk ook nog aan mijn dokter vragen, en zal geen advies opvolgens dat ik niet eerst met hem heb besproken! ;)
Het hooikoortsseizoen is voor mij alweer een beetje begonnen. Ik heb er nu nog niet zo'n last van, maar ik weet dat het erger zal worden. En zoals iedereen weet die flinke hooikoorts heeft: dat kan afschuwelijk zijn.
Normaal gebruik ik daar tabletten Allerfre (loratadine) voor, en dat werkt bij mij perfect. Maar ik wil graag zwanger worden, en loratadine is niet geschikt voor gebruik tijdens de zwangerschap. Nu slik ik het dan ook al niet, de eerste weken van de zwangerschap wéét je immers nog niet dat je zwanger bent.
Wie weet iets dat helpt en wel goed is onderzocht en goedgekeurd voor gebruik tijdens de zwangerschap? Dat helpt mij om gericht te overleggen met mijn huisarts.
Om meteen een beetje kieskeurig te zijn: ik zie geen heil in acupunctuur of meerdere malen per dag de neus spoelen vanwege de bewerkelijkheid. Mijn voorkeur gaat uit naar tabletten of iets dergelijks, vooral omdat er bij mij meer aangeslagen is dan alleen mijn neus (ook keel, ogen, en zelfs hoofdpijn). Een goed *klinisch getest voor gebruik tijdens de zwangerschap* natuurlijk middel is prima, homeopathie en bachbloesems zijn wat mij betreft kwakzalverij.
Het was tenminste bij mij ook het geval en mijn jongste is geboren in juli.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.