Kan ik na mijn proeftijd niet aangenomen worden omdat ik zwanger ben?
Toen ik solliciteerde was ik net, of net niet zwanger. Ik werd eerst niet aangenomen omdat er iemand was met meer ervaring. Ik ben nu 13 weken zwanger en werd gebeld ( toen ik 8 weken zwanger was) of ik toch als min-maxer aan de slag wilde. Omdat ik toen 8 weken zwanger was, heb ik niets gezegd, mijn omgeving wist het nog niet eens.
Er is wat tijd overheen gegaan maar heb nu mijn contract binnen. De proeftijd bedraagt een maand. Mag het een reden zijn om me niet aan te nemen omdat ik zwanger ben? Ik krijg een half jaar contract, 6 maanden dus, waarvan ik er dan 4 kan werken waarschijnlijk...
Het liefst wil ik het gewoon vertellen, ik heb nogal wat stress van het verbergen van mijn beginnende buikje en vind het gewoon vervelend om zo binnen te komen bij een organisatie.
Maar: ik heb nu een paar maanden werkloos thuis gezeten en wil graag weer aan het werk. Als het zo blijft gaan met mijn zwangerschap kan ik prima nog een paar maanden werken. Bovendien hoop ik enkele weken na de bevalling, weer aan het werk te kunnen bij deze organisatie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.